Sinaia va cheltui peste 500 de mii de euro în acest an pentru promovare turistică

Sinaia va cheltui peste 500 de mii de euro în acest an pentru promovare turistică
foto: Unsplash

Suma pe care oraşul Sinaia o va cheltui în acest an pentru promovare se ridică la 542.000 de euro, iar acţiunile vor fi targetate către un turism din afară, pentru care se află în pregătire nu mai puţin de 32 de evenimente, a anunţat city managerul oraşului, Marian Panait.

'La nivelul oraşului nostru suma pe care o avem anul acesta, colectată în 2024, şi pe care o vom cheltui pentru promovare şi activităţi este de 542.000 euro. Dacă aud că la nivel naţional avem două milioane de euro, mă simt bine pentru noi, dar mă simt rău pentru ţara noastră. Nu avem încă un OMD (Organizaţie de Management al Destinaţiei n.r.) asta deoarece am citit bine legea, am contribuit când se scria această lege, îi ştiu şi carenţele şi cred că trebuie îmbunătăţită', a afirmat Marian Panait.

Acesta a menţionat că la ora actuală nu există specialişti care să conducă astfel de structuri, iar oameni pregătiţi la nivel local care să facă aceste structuri funcţionale sunt foarte puţini, scrie Agerpres.

'Nu avem încă specialiştii care să conducă aceste structuri la nivelul pe care l-am observat în afară, oameni pregătiţi la nivel local care să facă aceste structuri funcţionale sunt puţini şi nu cred că i-am găsit acum încât să vedem că va funcţiona ceva foarte bine, dar vom fi cu siguranţă unii dintre primii care vom pune în practică această lege dacă va fi cu adevărat funcţională', a adăugat el.

Sinaia a avut anul trecut un grad de ocupare de 46%, consemnând peste 180 de unităţi de cazare, dintre care 138 hoteluri.

'Este un semnal aici că se poate mult mai bine, dar e un semnal şi de ce nu reuşim încă să creştem gradul acesta de ocupare', a atras atenţia Panait, menţionând că o creştere a gradului de ocupare cu 10% în acest an este un termen 'realist'.

Acesta şi-a exprimat regretul faţă de faptul că nu pot fi atraşi turişti străini pentru mai multe nopţi, chiar dacă Sinaia este o staţiune în care vin turiştii străini.

'Ne bucurăm în schimb de turişti străini, e o staţiune care atrage străini, dar nu-i atragem pentru multe nopţi. Este probabil destul de cunoscut că beneficiem de istorie, de Castel, şi iarna de domeniul schiabil. Vom targeta acţiunile noastre către un turism din afară, iar pentru asta pregătim evenimente. Avem 32 de evenimente în acest an şi le-am luat pe grupul ţintă. Nu mai putem juca pe piaţa asta de turist generalist. Toată lumea să vină. Dacă nu îţi targetezi bine publicul greşim şi am observat că nu există această idee în campania naţională, vrem să vină oricine. Nu. Trebuie să spui: vrem să vină trei weekend-uri partea de tineret, patru weekend-uri partea de seniori. Trebuie să ştii cui te adresezi şi pe ce preţuri. Noi facem acest lucru', a explicat el.

City Managerul oraşului Sinaia a adăugat că dincolo de HoReCa, cunoscută ca fiind motorul în industria turismului, trebuie să existe şi alte activităţi locale mai mici, care generează valoare.

'În cazul nostru, dacă nu avem un monitor de ski acreditat, este posibil ca pe sectorul acela cea mai mică părticică să nu funcţioneze. Trebuie să mergem dincolo de marile idei şi de judecăţile acestea. Observăm de multe ori în turism că toată lumea ştie cum se face, dar nu îl practică nimeni cum ar trebui. Şi atunci iarăşi vreau să revin la ideea puterii locale şi mă bucur foarte tare că l-am văzut şi pe primarul din Azuga aici şi am discutat şi cu primarii de pe Vale, cum spunem noi, şi credem că soluţia este într-adevăr o forţă unitară, un turism de Valea Prahovei adevărat, care să devină sustenabil în următorii ani. Strategia noastră în direcţia aceasta merge', a subliniat Marian Panait.

În opinia sa, Sinaia este în prezent numărul 1 în turismul de iarnă, dar îşi doreşte să ajungă tot pe un astfel de loc şi în ceea ce priveşte turismul de vară, chiar dacă acest lucru ar însemna să se 'bată' cu staţiuni de pe Litoral.

'Vreau să vă asigur că, dacă acum suntem numărul 1 pe turismul de iarnă, trebuie să facem cumva şi ne dorim să fim numărul 1 şi pe turismul de vară. Este bătălia noastră şi provocarea noastră pe care vrem să o câştigăm. Ştim că nu este uşor, dar când vom vedea peste doi ani rezultatele, sper să fi ajuns acolo. Nu ştiu câtă lume ştie, dar oraşul Sinaia trăieşte exclusiv în momentul acesta din turism. Deci noi nu avem alte tipuri de activităţi majore, industrie sau altceva. Dacă comunităţile la care se întâmplă acelaşi lucru nu conştientizează elementul lor major care îi fac să se dezvolte, avem o problemă iarăşi de percepţie majoră. Noi când am realizat acest lucru în 2005 am stabilit acest parteneriat economic foarte clar între mediul de afaceri şi administraţie', a punctat city managerul.

El a mai spus că în ultimii 15 ani nu a mai apărut un nume mare în zona hotelieră din Sinaia, dar acest lucru se va întâmpla în 2026.

'Pot să vă dau din casă, anul care vine apare un jucător mare şi încă doi după acesta. În schimb s-au dezvoltat foarte bine locaţiile mici, hotelurile boutique, avem o creştere majoră, dar sunt convins că în următorii cinci ani cele mai mari lanţuri hoteliere vor fi prezente şi în Sinaia', a mai spus Marian Panait.

Afla mai multe despresinaiapromovare
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt