Secundele care au luat, dar care au şi salvat o viaţă

Secundele care au luat, dar care au şi salvat o viaţă

Tragedia de la staţia de alimentare din oraşul Pantelimon, unde un angajat a murit în explozia unei maşini, scoate la iveală o hibă legislativă imensă! Aproape 500.000 de autoturisme care sunt echipate cu instalaţii de gaz, comprimat sau lichefiat, sunt omologate şi e suficient ca butelia să fie în termen de valabilitate ca să treacă inspecţia tehnică periodică. Mai exact, aceste instalaţii nu au parte de nicio altă revizie. Atenţie, urmează imagini şi detalii care vă pot afecta emoţional.

Au apărut imaginile care surprind momentul exploziei de la staţia de gaz comprimat din Pantelimon, în urma căreia un tânăr de 26 de ani a murit. Cu doar câteva secunde înainte, o a treia persoană, care stătea lângă el, părăseşte zona şi scapă astfel ca prin minune. Şoferul, care se afla în spatele maşinii, este aruncat de suflul exploziei la câţiva metri distanţă. În timp ce ancheta poliţiei încearcă să elucideze de ce a sărit autoturismul în aer, proprietarul staţiei de alimentare face dezvăluiri uluitoare.

Doar că Registrul Auto Român nu face decât să respecte legislaţia în vigoare. Aceasta spune că e suficient ca buteliile să se afle în termenul de valabilitate şi să nu prezinte scurgeri de gaz. Însă termenul de valabilitate al buteliei este de 10 ani pentru instalaţiile de gaz lichefiat şi de 20 de ani pentru cele de gaz comprimat.

Potrivit surselor FOCUS, maşina care care a explodat intrase în ultimele două luni de valabilitate a ITP-ului. Chiar şi aşa, fără o lege similară centralelor de apartament, unde proprietarul este obligat să facă revizia la fiecare 2 ani, autoturismul ar fi putut să treacă fără probleme de inspecţie.

Potrivit Registrului Auto Român, în aprilie existau în România aproape 450.000 de maşini cu instalaţie de gaz petrolier lichefiat şi aproape 4.000 care funcţionează cu gaz natural comprimat.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt