Cancelarul german Olaf Scholz, aflat în campanie electorală cu scopul unei realegeri, cere introducerea unei prime europene la cumpărarea de vehicule electrice - după ce Guvernul de la Berlin a desfiinţat o primă de acest tip, provocând o prăbuşire a vânzărilor -, în contextul în care industria automobilului din Germania întâmpină dificultăţi în a trece la maşina cu baterie, arată AFP.
”Avem nevoie de stimulente la cumpărarea de maşini electrice, sub forma unei prime auropene sau unei susţineri directe a maşinilor electrice fabricate în Germania”, a scris pe reţele de socializare Scholz, după o vizită la o fabrică a constructorului american Ford, la Koln, scrie News.ro.
Politica economică se află în centrul campaniei în vederea alegerilor legislative anticipate prevăzute la 23 februarie într-o Germanie afectată de o economie atonă şi în care modelul său industrial, în care industria auto este un pilon, este pus sub semnul întrebării.
Perspectivele sunt extrem de sumbre pentru producătorii auto germani, afectaţi de costuri mari, o scădere a cererii şi o concurenţă tot mai mare a Chinei.
În urmă cu un am, Guvernul lui Olaf Scholz a pus în mod prutal capăt primelor la cumpărarea vehiculelor electrice - cu scopul de a face economii la buget -, provocând o prăbuşire a vânzărilor în ţară şi frîmântări în rândul majorităţii producătorilor europeni .
După ce producătorii auto au investit miliarde în sectorul electric, Guvernul este necesar să facă ”ceea ce credem noi că este necesar în privinţa susţinerii” pentru a consolida trecerea la maşinile electrice, le-a spus muncitorilor fabricii Ford Scholz.
”Vrem ca toată Europa să facă un efort”, a subliniat el.
O primă europeană la cumpărare ar fi ”bineînţeles” cea mai bună soluţie, consideră el.
Altă posibilitate ar fi un ajutor al Guvernului german, în urma aprobării autorităţilor europene, ”care să se concentreze asupra a ceea ce se produce aici”, a adăugat el.
Un astfel de model există în Franţa, unde prime la cumpărarea de maşini electrice se plătesc după o serie de criterii de mediu, care ţin cont totodată de producţie şi transport.
Maşinile electrice produse în China cu electricitate pe bază de carbon sunt excluse de la acest dispozitiv.
Un simbol al dificultăţilor industriei germane a automobilului, Volkswagen (VW), primul producător european de automobile, se gândeşte să închidă instalaţii în Germania pentru prima oară în istoria sa.
Ford, al cărui sediu european se află în Germania, a anunţat recent un plan de desfiinţare a 2.900 de locuri de muncă în Germania până în 2027.