Românii sunt tot mai puţin interesaţi de maşinile electrice. Preţurile ridicate şi numărul insuficient de staţii de încărcare sunt principalele motive. România deţine doar 0,4% din toate punctele de încărcare ale UE. De anul acesta, la Craiova se vor produce primele autoturisme electrice.
Deşi 2023 a început promiţător pentru producătorii de vehicule electrice, în luna decembrie vânzările au scăzut, pentru prima dată în ultimii 4 ani.
În România, cea mai mare parte din piaţa auto este deţinută în continuare de maşinile pe benzină (peste 35%), în timp ce cota de piaţă a maşinilor electrice a ajuns la aproape 15%, depăşind maşinile Diesel (13,6%).
În general, piaţa auto din UE a încheiat anul 2023 cu o creştere de 14% faţă de 2022. Italia, Spania şi Franţa au avut cele mai mari creşteri. România a înregistrat o cifră de aroape 12%.
(Elena Andrei)