Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 24%, în luna aprilie 2025, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, în timp ce autoturismele full electrice au raportat o diminuare de 70% şi o cotă de piaţă de 2,2%, arată datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Potrivit sursei citate, autoturismele, care reprezintă aproximativ 83% din total piaţă, au înregistrat, în intervalul de referinţă, un volum de 9.910 de unităţi, scrie Agerpres.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 53,9% în scădere cu 14,8% faţă de luna aprilie a anului trecut, urmat de Clasa C - cu o cotă de 25,7% (-36,2%) şi Clasa B - cu o cotă de 14,1% (-22,4%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna aprilie 2025, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 44,3%, până la o pondere de 24,8%, în timp ce motorizările pe motorină au scăzut cu 26,1% (pondere de 9,5%).
Conform datelor oficiale, autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au raportat o creştere a înmatriculărilor de 10%, ajungând la o pondere de 28,8% din totalul pieţei de autoturisme.
Pe de altă parte, autoturismele 'electrificate', respectiv cele electrice - care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate (BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) - deţin, în a patra lună a acestui an, o cotă de piaţă de 54,9%.
În acest context, autoturismele full electrice deţineau, în aprilie, o cotă de 2,2% din piaţă, comparativ cu 5,5%, în aprilie 2024, în timp ce autoturismele plug-in hibrid deţin o cotă de piaţă de 5,4% (în aprilie 2024 aveau 3,3%).
În primele patru luni ale anului 2025, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 1.022 de unităţi şi o scădere de 31,4%, de la un an la altul, Tesla Model 3 (cu 175 de unităţi) şi Leapmotor T03 (cu 134 de unităţi).
Pe segmentul autoturismelor Plug-In, podiumul este ocupat, în ordine, de Ford Kuga - cu 199 de unităţi (8,7% faţă de aprilie 2024), Volkswagen Golf (177 de unităţi) şi Mercedes Benz GLC (130).
De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Dacia Duster - cu 1.124 de unităţi, model urmat de Toyota Corolla - cu 995 de unităţi, şi Toyota RAV4 - cu 932 de unităţi.
Vehiculele comerciale uşoare şi minibus au înregistrat, în aprilie 2025, o scădere de 31,6%, faţă de luna aprilie a anului anterior, din care vehiculele comerciale uşoare fără minibus au raportat o diminuare de 33%. Pe de altă parte, vehiculele comerciale uşoare electrice au atins, în primele patru luni din acest an, un volum de 281 de unităţi, faţă de 230 de exemplare, în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Totodată, înmatriculările de vehicule comerciale grele şi bus au scăzut cu 33,4%, aprilie 2025 vs aprilie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează un recul de 24%.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996.