După ce anul trecut, la nivel naţional, au avut loc 155 de accidente grave în care au murit opt oameni, trotinetele electrice au intrat sub lupa autorităţilor. În Capitală, viceprimarul vrea referendum pentru interzicerea celor închiriate, iar la Constanţa, edilul a luat deja această decizie fără să mai consulte populaţia. Astfel, România se alătură Franţei, care recent a interzis aceste vehicule în Paris.
Faţă de 2021, numărul de accidente în care au fost implicate trotinetele eletrice s-a dublat. De altfel, într-un studiu realizat anul trecut, 70% dintre şoferi consideră că cei mai puţini responsabili în trafic sunt utilizatorii de trotinete electrice.
Lipsa reglementării este principalul motiv pentru care administraţia Capitalei vrea să scoată trotinetele electrice în afara legii. Iniţial, în Consiliul General a fost propus un regulament de utilizare a acestor vehicule, dar din cauza lipsei consensului, a fost retras de la vot. Este vorba doar despre trotinetele închiriate şi nu cele deţinute personal.
Referendumul ar putea fi organizat în aceeaşi zi cu alegerile europarlamentare din 2024. Dincolo de şoferi şi pietonii sau chiar cei care utilizează ocazional vehiculele tind să fie de acord cu interzicerea trotinetelor.
Dacă în Bucureşti încă se discută, Constanţa este primul oraş din ţară care a interzis trotinetele electrice de închiriat. Măsura interzicerii trotinetelor a fost primită cu bucurie de constănţeni.
Paris este prima capitală europeană care a retras trotinetele electrice de închiriat, de la 1 septembrie, în urma unui referendum susţinut în 2 aprilie, în care 89% dintre cetăţenii oraşului au votat în favoarea interdicţiei.