Proiectul PNL pentru protejarea cotei unice de impozitare în România pentru următorii zece ani intră în dezbaterea Senatului

Proiectul PNL pentru protejarea cotei unice de impozitare în România pentru următorii zece ani intră în dezbaterea Senatului

Liberalii rămân consecvenţi principiilor economice cu care au intrat în Coaliţia de guvernare cu PSD. Aceştia au depus un proiect de lege prin care propun păstrarea cotei unice timp de 10 ani, până la finele lui 2033, ca semnal puternic de susţinere a acestui sistem de impozitare, despre care afirmă că nu şi-a epuizat avantajele în economia reală şi în plan social. Proiectul se află în dezbaterea Senatului, ca primă Cameră sesizată.

”Actuala cotă unică nu şi-a epuizat potenţialul. Ministerul Finanţelor nu a finalizat procesul de digitalizare. Ca atare, nu putem vorbi şi nu cred că ar fi benefic în condiţiile în care avem decelerare economică a creşterii în ultimii trei ani. E nevoie de protejarea cotei unice pentru toate efectele pozitive pe care această cotă le-a avut pentru 20 de ani de când a fost ea pusă în practică”, susţine senatorul liberal Alexandru Nazare, iniţiator al proiectului depus la Senat.

„Propunerea legislativă pentru protejarea cotei unice de impozitare în România pentru următorii zece ani” prevede menţinerea cotei unice de impozitare, iar „scopul măsurii este de a consolida predictibilitatea şi stabilitatea fiscală în România, oferind certitudine atât investitorilor, cât şi cetăţenilor în ceea ce priveşte mediul fiscal pentru următorul deceniu”, susţin iniţiatorii, senatori şi deputaţi PNL.

Conform iniţiativei liberale, ”în perioada cuprinsă între intrarea în vigoare a prezentei legi şi până la data de 31 decembrie 2033, nu se adoptă/aprobă acte normative prin care se modifică, completează sau elimină cota unică de impozitare asupra veniturilor şi profiturilor”.

Important de subliniat că în dezbaterea cotă univă vs cotă progresivă de impozitare, PNL are de partea sa specialiştii în domeniu, care combat reintroducerea cotei progresive cu exemple concrete de efecte economice negative: ”Ar însemna în mod implicit o creştere a costurilor cu munca pentru absolut toate companiile din România şi, normal, o scădere a eficienţei acestora. Nu cred că România îşi doreşte în momentul de faţă şi nu cred că îşi permite în momentul de faţă să-şi supună economia la un astfel de risc. Statul va pierde venituri bugetare în loc să câştige”, este de părere Dan Schwarz, consultant fiscal şi economist.

Printre avantajele evidente ale actualului sistem de impozitare, liberalii amintesc creşterea PIB, creşterea investiţiilor străine, conformarea fiscală, veniturile stabile, creşterea locurilor de muncă, predictibilitatea fiscală pentru antreprenori.
“Prin adoptarea unei abordări legislative care să respecte principiul predictibilităţii impunerii, economia şi societatea românească pot obţine beneficii semnificative în viitor. Creşterea veniturilor populaţiei şi a antreprenorilor, împreună cu o intensificare a investiţiilor publice şi private, pot contribui la consolidarea creşterii economice şi la îmbunătăţirea nivelului de trai al cetăţenilor români. (...) Economia României va reuşi să genereze un PIB/locuitor peste media europeană, până la 31 decembrie 2033, cu beneficii importante asupra standardului de viaţă al fiecărui cetăţean român”, se arată în expunerea de motive a iniţiativei legislative.

Afla mai multe despreproiectpnlcotsunica
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt