Ford a prezentat în premieră mondială, la Craiova, în cadrul uzinei deţinute de Ford Otosan, noul automobil electric pe care va începe să-l producă din acest sfârşit de an. Noul Puma Gen-E poate fi comandat începând din acest moment pe piaţa din România, prin Programul Rabla Plus, la un preţ de lansare foarte mic, conform analizei Profit.ro.
Ford Puma are începând de astăzi şi o versiune complet electrică, ce a fost dezvăluită la Craiova, în cadrul unui eveniment internaţional, la care au fost invitaţi jurnalişti din mai multe ţări. Puma Gen-E, aşa cum se numeşte, într-o formulă care face referire la „Generaţia Electrică” a automobilelor, foloseşte aceeaşi platformă precum versiunea cu motoare termice, modificările trenului de rulare fiind minore, astfel încât să poată susţine greutatea mărită a maşinii.
Nici designul nu are modificări majore, după cum am putut vedea în cadrul prezentării de la Craiova, unde au fost expuse două exemplare, unul galben metalic, altul negru, fiecare dintre ele reprezentând una dintre cele două versiuni de echipare pe care le propune Ford Puma Gen-E.
Din punct de vedere al grupului motopropulsor, adică detaliul tehnic care interesează clienţii unei maşini electrice, Ford oferă o singură soluţie şi nu există un plan pentru ca aceasta să fie mărită în viitor.
Este vorba în primul rând despre o baterie cu o capacitate netă de 43,6 kW, o valoare specifică modelelor din segmentele mici, care poate oferi nu doar o greutate redusă, cu o autonomie rezonabilă, în regim de rulare urban, dar mai ales permite vânzarea maşinii cu un preţ accesibil.
Concret, autonomia declarată de constructor este de 376 km în regim WLTP sau „peste 400 km” în regim de rulare ECO Mode, care limitează viteza maximă la 105 km/h. În regim de rulare WLTP City, autonomia declarată este de 523 km.
În al doilea rând este vorba despre motorul de 123,5 kW sau 168 CP, care asigură astfel o putere mai mult decât suficientă pentru un vehicul urban şi un cuplu maxim de 290 Nm. Viteza maximă pe care o poate atinge maşina este de 160 km/h, iar acceleraţie 0 – 100 km/h este de 8 secunde.
Grupul moto-propulsor este uşor diferit faţă de cel oferit pe familia Courier, în versiunile lor electrice, cu o putere mărită a motorului.
Pe lângă aceste date să mai menţionăm şi performanţele de încărcare: charger de maxim 100 kW, la staţii de curent continuu, cu un timp de încărcare de 23,2 minute, considerat de Ford cel mai bun din segment, şi un consum mediu de 13,1 kWh/100 km, de asemenea, calculat de constructorul de la Craiova ca fiind cel mai mic dintre principalii competitori.Alte cifre ale noului model sunt masa totală, 2.015 kg, cu o masă proprie de 1.563 kg, precum şi o greutate remorcabilă maximă de 750 kg.
Dimensiunile sunt similare cu versiunea cu motor termic, respectiv 4,21 metri lungime, 1,80 metri lăţime, ampatament de 2,58 metri şi gardă la sol de 12,9 cm.
Capacitatea portbagajului este una dintre cele mai mari din segment, 574 litri, cu ajutorul cutiei suplimentare din portbgaj (GigaBox). De asemenea, pasagerii au la dispoziţie şi un frunk (spaţiu de bagaje în zona motorului electric) de 43 de litri.
Ford lansează campania EcoBonus, prin care dublează reducerile din Rabla Plus
Pentru toate acestea, preţul de lansare anunţat de Ford la momentul lansării este de 23.900 de euro, un preţ surprinzător, care va da bătăi de cap concurenţei din segmentul electric, unde doar Citroen e-C3 mai are un astfel de preţ, dar care este o maşină mai mică. Preţul de lansare a fost posibil pentru că are incluse mai multe reduceri aplicate la preţul de listă. În primul rând, valoarea include tichetul Rabla Plus, care are o valoare aproximativă de 5.100 de euro
În al doilea rând, Ford România introduce propriul program EcoBonus, care aduce reduceri duble, respectiv 5.100 de euro pentru o maşină electrică, ceea ce înseamnă că preţul de listă la care se aplică aceste reduceri este de aproximativ 34.000 de euro.
Versiunile de echipare anunţate sunt Gen-E şi Gen-E Premium, dar preţul pentru versiunea superioară nu a fost anunţat.
Printre echipamentele oferite de Ford pe noul model electric se regăsesc toate tehnologiile existente pe Puma cu motor termic, inclusiv sistemul SYNC 4, display-uri de mari dimensiuni, 12 şi 12,8 inchi, pentru instrumentarul de bord şi sistemul de navigaţie şi multimedia, toate sistemele de asistenţă, inclusiv Cruise Control inteligent şi asistenţă la menţinerea benzii, camere de asistenţă 360, precum şi, opţional, farurile Dynamic Matrix LED.
Ford Puma Gen-E va fi fabricat exclusiv la Craiova de unde va fi livrat pe toate pieţele europene. Comenzile noului model încep astăzi, iar livrarea maşinii va fi făcută începând din primăvara lui 2025.
Vezi foto şi video de la eveniment