Dacia ar putea să depăşească pentru prima dată, după toate crizele din ultimii cinci ani, pragul de 700.000 de vehicule vândute la nivel global, apropiindu-se şi chiar surclasând recordul din 2019, scrie Profit.ro.
Datele interne ale Dacia, analizate de Profit.ro, arată că marca românească de automobile a vândut la nivel global, în luna iulie, un volum peste cel din 2023, reuşind să menţină creşterea anuală din primele şapte luni ale anului la un procent care îi permită să atingă o ţintă simbolică şi să raporteze un plus de circa 50.000 de vehicule faţă de 2023. Mai multe recorduri înregistrate de Dacia în anii trecuţi ar putea fi „bătute” în acest an.
În acest moment, vânzările Dacia pe toate pieţele lumii pe care este prezentă (Europa, Orientul Mijlociu, Asia, Africa) se concretizează printr-un total de 413.151 vehicule livrate de la începutul anului, acestea fiind mai mari cu 3,4% faţă de cele din urmă cu un an.
În iulie, Dacia a vândut în toată lumea 54.627 vehicule, adică un nivel comparabil cu cel din iulie 2023 (+0,6%).
Dacă facem un calcul pentru a afla media lunară din 2024, vedem că marca de la Mioveni a reuşit să vândă aproximativ 59.000 de vehicule în fiecare lună. Asta înseamnă că, dacă reuşeşte să menţină ritmul actual, volumul anualizat ar putea ajunge la circa 708.000 vehicule, ceea ce ar fi corespunzător unei creşteri de 7,6% faţă de 2023.
În Europa, Dacia a depăşit deja recordul anterior, având până acum, în intervalul ianuarie – iulie, 353.161 autoturisme înmatriculate, după ce în iulie volumul a ajuns la 47.477 unităţi. Cu aceste valori, Dacia depăşeşte vânzările istorice din perioada similară din 2019, când vindea 335.614 autoturisme şi se apropie şi de vânzările care includeau şi LCV-urile, respectiv 359.300 vehicule, chiar dacă astăzi cele câteva LCV-uri înmatriculate nu sunt decât modele de pasageri omologate ca LCV (Duster sau Spring).
La nivel global, în 2019, în primele şapte luni ale anului, Dacia vindea 427.722 autoturisme, ceea ce înseamnă că, în 2024, a reuşit să se apropie la 96% din vânzările de atunci, pe segmentul de autoturisme. În iulie, vânzările Dacia au fost cu doar 6% mai mici decât recordul din 2019.
Dacia a vândut anul trecut 658.000 de automobile, cu aproape 18% mai multe decât în 2022, dar departe de nivelul maxim pe care l-a atins în 2019, când reuşea să vândă 690.000 de autoturisme şi 46.045 vehicule comerciale uşoare. Acestea din urmă nu mai există în portofoliul Dacia, pentru că modelul Dokker s-a mutat la Renault, cu numele Express. Anul acesta sunt şanse foarte mari ca Dacia să depăşească vârful înregistrat în 2019 pe segmentul de autoturisme şi să ajungă la un nivel de peste 96% din vânzările totale din acel an (autoturisme şi LCV-uri).
Rezultatul ar putea fi chiar mai bun decât calculele noastre, având în vedere doi factori: vânzările Dacia Duster sunt pe un trend crescător, după startul livrărilor din iunie, iar scăderile înregistrate de Spring ar putea fi recuperate, odată cu începerea livrărilor şi sosirea maşinii în showroom-uri, din această lună. În acelaşi timp, situaţia foarte bună a lui Sandero, care reuşeşte să-şi menţină vânzările la un nivel ridicat, cu creşteri pe cele mai multe pieţe, reprezintă o bază importantă pentru ca ultimele cinci luni din an să genereze vânzări peste cele de anul trecut, ca medie şi ca cifre absolute.
Dacia şi Ford sunt principalii exportatori ai României, cea mai mare parte a producţiei de automobile de la Mioveni şi Craiova fiind vândută pe pieţele din UE. Dacia fabrică în România aproximativ jumătate din volumul total al vânzărilor sale, în singura uzină pe care o are în ţara noastră, cu o capacitate maximă de 350.000 de vehicule.