Profit.ro: Cum îi va obliga statul pe comercianţi să respecte „shrinkflation”. Mesajul prin care veţi fi anunţaţi la raft ce cumpăraţi

Profit.ro: Cum îi va obliga statul pe comercianţi să respecte „shrinkflation”. Mesajul prin care veţi fi anunţaţi la raft ce cumpăraţi

Un comerciant care vinde un produs preambalat a cărui cantitate a fost modificată va fi obligat să informeze cumpărătorul cu privire la faptul că produsul a fost modificat sub aspectul cantităţii chiar în condiţiile existenţei aceluiaşi preţ de vânzare, este decizia pregătită de autorităţi şi analizată de Profit.ro.

Informarea va fi făcută în acelaşi câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă şi cu aceeaşi dimensiune, pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată.

Pe lângă indicarea reducerii de volum sau greutate, aceste informaţii vor include şi modificarea preţului pe unitatea de măsură, astfel încât consumatorii să poată lua decizii de cumpărare în cunoştinţă de cauză.

Este pregătită formularea de mai jos

"Această măsură se aplică într-o manieră nediscriminatorie tuturor produselor, alimentare şi nealimentare. În plus, se aplică pe o perioadă pentru care operatorii economici îşi asumă prin declararea în textul mesajului a perioadei concrete în interiorul căreia înţeleg să comercializeze produsele cu cantitate scăzută.

Aceste cerinţe nu se aplică vânzării la distanţă", scrie în document.

Recent, premierul Ciolacu s-a arătat revoltat de faptul că, în România, unii comercianţi au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat preţurile la fel de mari şi reclamă că aceasta este o formă de înşelăciune împotriva consumatorilor, fiind, în fapt, o scumpire „camuflată” sub un ambalaj foarte asemănător.

"Cer tuturor autorităţilor de control din România să intervină urgent. Iar în paralel, să pregătim o reglementare, pe modelul francez: producătorii să fie obligaţi să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă preţul produsului a rămas neschimbat. Şi, evident, sancţiuni dure pentru nerespectarea acestei obligaţii", a spus Ciolacu.

Tot recent a fost relatat că vânzătorii cu amănuntul din Franţa vor trebui să le indice clienţilor care produse alimentare şi de altă natură au fost reduse ca dimensiune fără o scădere corelată a preţului, fenomen cunoscut sub denumirea de „shrinkflation”.

 

Afla mai multe desprefranţashrinkflation
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt