Miercuri va fi inaugurat primul nod rutier dintre două autostrăzi în sudul ţării, A0 şi A2, o premieră pentru infrastructura din România.
„Deschidem circulaţia pe încă 10 km din A0 Sud care se vor adăuga celor 23,3 km deja inauguraţi pe semiinelul sudic. Întreaga A0 în lungime de aproximativ 100 km este extrem de importantă pentru dezvoltarea economică a României în ansamblu, dar şi a regiunilor limitrofe având în vedere că aproximativ 25% din PIB-ul naţional este concentrat la nivelul regiunii Bucureşti - Ilfov", a spus Cristian Pistol, şeful CNAIR.
Graţie nodului rutier de la Glina, transporturile rutiere dinspre Giurgiu sau Alexandria nu vor mai fi nevoite să tranziteze actuala centură, DNCB. Începând de mâine, se va putea circula la profil de autostradă de la intersecţia cu DN6 până la A2 şi mai departe, spre Constanţa. Este vorba despre o lungime totală de peste 236 de km. Mai exact, lungimea Loturilor 1 şi 2 ale A0 Sud (33,23 km) la care se adaugă lungimea A2 (202,8 km).
Loturile 1 şi 2 ale A0 Sud au fost construite de compania din Turcia Alsim Alarko. Circulaţia pe Lotul 2 Sud Vidra – Bragadiru, între intersecţiile cu DN6 şi DN5, a fost deschisă anul trecut (2023), iar în luna aprilie 2024 a fost pusă încirculaţie şi o secţiune de 7 km din lotul 1, care continuă legătura până la intersecţia dintre A0 şi DN4.
Cel de-al treilea lot ale A0 Sud, aflat în lucru la grecii de la Aktor, ar trebui să fie gata în prima parte a toamnei. Miza lucrărilor o reprezintă unirea celor trei autostrăzi - A0 cu A2 şi A1, astfel încât pentru prima dată în istorie Bucureştiul, mai exact centura ocolitoare a Capitalei, să nu mai fie o piedică în transporturi.