Lucrările pe şantierul viitorului pod peste Prut, care va lega oraşul Ungheni din Republica Moldova de Ungheni din România, avansează conform graficului stabilit, iar obiectivul este ca acesta să fie dat în exploatare până la finele anului viitor. Progresul proiectului a fost evaluat de secretarul de stat în domeniul transporturilor, Mircea Păscăluţă, şi de omologul său din România, Irinel Ionel Scrioşteanu, scrie Molodva1.md.
Cei doi oficiali au vizitat şantierul şi au discutat cu constructorii şi proiectanţii despre etapele parcurse pe ambele maluri ale Prutului.
Pe malul stâng, în Republica Moldova, echipa de construcţie lucrează la instalarea piloţilor – 15 dintre cei 18 necesari sunt în proces de execuţie. Pe malul drept, în România, ritmul este similar: a fost turnat primul radier la calea 1, iar toţi piloţii necesari atât pentru culee, cât şi pentru pile, au fost finalizaţi.
După inspecţia pe şantier, oficialii s-au convocat la Consiliul Raional Ungheni, unde împreună cu proiectanţii, reprezentanţii Poliţiei de Frontieră şi alţi factori implicaţi au discutat aprobarea finală a proiectului tehnic pentru podul de autostradă.
Podul de la Ungheni face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureş–Iaşi–Ungheni de frontiera cu Republica Moldova. Acesta va avea lungimea de 261 de metri, va fi alcătuit din două poduri paralele, având fiecare câte două benzi pe sens şi trotuare. Proiectul, lansat pe 26 aprilie, anul curent, include şi un punct comun de trecere a frontierei.
Investiţia este finanţată din fonduri europene, iar valoarea proiectului depăşeşte 30 de milioane de euro.