Peste 200.000 de euro recuperaţi de ANPC în ultimele şase luni

Peste 200.000 de euro recuperaţi de ANPC în ultimele şase luni

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin direcţia Centrul European al Consumatorilor, a recuperat, doar în prima jumătate a anului, suma de 225.000 de euro. În topul clasamentului sunt serviciile de transport aerian.

În perioada ianuarie-iunie 2024, ECC Romania a instrumentat peste 3.200 de solicitări sosite de la consumatori români şi circa 140 de solicitări de la consumatori din alte state membre ale UE.

„Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări”, arată ECC România.

Dintre reclamaţii, 31% au vizat transporturile, inclusiv transportul aerian, rutier, feroviar, naval şi închirierile auto, 22% au fost legate de îmbrăcăminte şi încălţăminte, 13% au implicat diverse produse şi servicii, precum servicii financiare, obiecte de uz personal (ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire) şi alte servicii, 13% au fost legate de mobilier, echipamente pentru gospodărie şi întreţinerea de rutină a gospodăriei, incluzând electrocasnice şi mobilier, 7% au fost legate de recreaţie şi cultură, incluzând electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte şi muzee.

Potrivit datelor ECC România, în acelaşi timp, se observă o creştere uşoară la sesizările primite în urma achiziţiei online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie. Tot faţă de prima jumătate a anului 2023, s-a înregistrat o scădere de circa 20% a ponderii reclamaţiilor din domeniul recreaţie şi cultură.

ECC România oferă servicii gratuite consumatorilor şi face parte din reţeaua ECC-Net, care acoperă 27 de ţări UE, Islanda şi Norvegia.

Afla mai multe despreanpcrecuperari
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt