Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin direcţia Centrul European al Consumatorilor, a recuperat, doar în prima jumătate a anului, suma de 225.000 de euro. În topul clasamentului sunt serviciile de transport aerian.
În perioada ianuarie-iunie 2024, ECC Romania a instrumentat peste 3.200 de solicitări sosite de la consumatori români şi circa 140 de solicitări de la consumatori din alte state membre ale UE.
„Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări”, arată ECC România.
Dintre reclamaţii, 31% au vizat transporturile, inclusiv transportul aerian, rutier, feroviar, naval şi închirierile auto, 22% au fost legate de îmbrăcăminte şi încălţăminte, 13% au implicat diverse produse şi servicii, precum servicii financiare, obiecte de uz personal (ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire) şi alte servicii, 13% au fost legate de mobilier, echipamente pentru gospodărie şi întreţinerea de rutină a gospodăriei, incluzând electrocasnice şi mobilier, 7% au fost legate de recreaţie şi cultură, incluzând electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte şi muzee.
Potrivit datelor ECC România, în acelaşi timp, se observă o creştere uşoară la sesizările primite în urma achiziţiei online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie. Tot faţă de prima jumătate a anului 2023, s-a înregistrat o scădere de circa 20% a ponderii reclamaţiilor din domeniul recreaţie şi cultură.
ECC România oferă servicii gratuite consumatorilor şi face parte din reţeaua ECC-Net, care acoperă 27 de ţări UE, Islanda şi Norvegia.