S-a deschis cea mai nouă staţie de metrou din Bucureşti, la aproape un an de când a fost finalizată construcţia. Staţia Tudor Arghezi vine în prelungirea Magistralei 2, cea care leagă sudul de nordul Capitalei. Însă în primă fază, bucureştenii care vor dori să ajungă de la noua staţie spre Pipera vor fi nevoiţi să schimbe metroul la Berceni.
Staţia Tudor Arghezi este prima staţie de metrou construită de o autoritate locală, mai exact de Primăria Sectorului 4. Se află la graniţa sectorului 4, foarte aproape de Şoseaua de Centură, într-o zonă în care momentan se găseşte o fabrică şi un câmp deschis. Investiţia a costat 50 de milioane de euro şi nu este tocmai terminată. Din acest motiv, călătorii care se vor urca de aici sunt nevoiţi să schimbe metroul la Berceni.
Metroul urmează să se extindă şi mai departe, în judeţul Ilfov, acolo unde este prevăzută construcţia a noi staţii de metrou. Proiectul este însă abia la început şi potrivit lui Daniel Băluţă, are o puternică legătură cu dezvoltarea imobiliară. Totuşi, pentru staţia Tudor Arghezi, oficialii nu ştiu câţi o vor tranzita.
De altfel, o staţie de metrou este o adevărată mină de aur pentru dezvoltatorii şi proprietarii de apartamente. Preţurile au explodat şi pentru viitoarele proiecte imobiliare. Pe site-urile specifice, un teren în acea zonă, cu autorizaţie de construcţie pentru două blocuri, se vinde cu un milion de euro.
La pachet cu staţia de metrou, primăria Sectorului 4 a inaugurat şi un Park&Ride cu 350 de locuri, construit pentru cei care fac naveta în capitală. Preţul parcării i-a dat ceva bătăi de cap primarului. De fapt, în intervalul orar 7-19, parcarea costă în total 3 lei, dar în rest se tarifează suplimentar. Pentru fiecare oră de parcare, şoferii vor plăti câte 3 lei.