Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) anunţă că a finalizat documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi execuţie aferentă secţiunii Târgu Neamţ-Leţcani, parte din Autostrad Unirii A8, iar documentaţia va fi analizată miercuri, 18 decembrie 2024 în şedinţa Consiliului de Administraţie. După primirea aprobării, până la sfârşitul săptămânii, documentaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 va fi transmisă, spre validare, către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).
”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a finalizat documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi execuţie aferentă secţiunii Târgu Neamţ-Leţcani, parte a Autostrăzii Unirii A8. Documentaţia va fi analizată miercuri, 18 decembrie 2024 în şedinţa Consiliului de Administraţie. După primirea aprobării, până la sfârşitul săptămânii, documentaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 va fi transmisă, spre validare, către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP)”, anunţă CNIR.
Pentru tronsonul 1 (27 km), CNIR a inclus în documentaţie (cerinţele beneficiarului) acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă finalizarea înainte de termen a sectorului de Autostradă de aprox. 5 kilometri între Moţca şi Autostrada Moldovei A7 (nodul turbion de lângă Paşcani), iar pentru tronsonul 2 (28,6 km) a segmentului din Autostrada A8 care va deservi ca variantă ocolitoare localitatea ieşeană Podu Iloaiei, scrie News.ro.
Pentru a asigura corelarea proiectului Autostrăzii Unirii cu Podul peste Prut de la Ungheni, CNIR lucrează la o nouă lotizare, care să permită conexiunea Podului la viitoarea Autostradă şi la reţeaua rutieră existentă.
Secţiunea A8 Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni are o lungime de 89 de kilometri, o valoare estimată de peste 25 miliarde lei şi prezintă o complexitate tehnică ridicată. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri şi pasaje cu o lungime de 26 kilometri şi 16 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km. Prin urmare, pregătirea documentaţiei pentru lansarea licitaţiilor de proiectare şi execuţie este tratată cu profesionalism şi responsabilitate.
”Având în vedere complexitatea proiectului pentru secţiunea Leţcani-Iaşi-Ungheni (33 km), analizăm şi pregătim temeinic documentaţiile pentru lansarea licitaţiilor de proiectare şi execuţie. Dorim să prezentăm antreprenorilor un caiet de sarcini riguros întocmit care să asigure dezvoltarea proiectului autostrăzii la cele mai înalte standarde de calitate”, a explicat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.