Dacia şi Ford Otosan au produs în luna octombrie mai multe autovehicule decât în urmă cu un an, în luna octombrie, dar la Craiova este vizibil avansul generat de noile modele Courieri. În total, pe primele 10 luni, la Dacia există o mică restanţă faţă de anul anterior, anunţă Profit.ro.
În luna octombrie, industria auto din România a produs 58.657 autovehicule, din care 31.030 au fost produse la Mioveni şi 27.627 au fost fabricate la Craiova, după cum arată datele transmise de ACAROM. Numărul de autoturisme produse în cele două uzine a fost de 48.997 (Duster, Logan şi Puma), iar numărul de vehicule comerciale (Tourneo Courier şi Transit Courier) a fost de 9.660 unităţi, conform datelor analizate de Profit.ro.
Volumul total produs în cele două fabrici este cel mai mare înregistrat vreodată de industria auto românească, chiar dacă există evoluţii diferite ale celor două uzine. În octombrie, Dacia a înregistrat o creştere uşoară a producţiei, cu 2,5%, după nu mai puţin de şase luni de scădere raportată la anul anterior, în timp ce la Ford Otosan creşterea a fost din nou una foarte mare, +45,7%, ca urmare a introducerii în producţie anul acesta a celor două modele Courier. În acest fel volumul de vehicule asamblate la Craiova ajunge din nou la o valoare record pentru istoria acestei fabrici.
După primele 10 luni din acest an, avem un nou record de producţie în România, cu 466.833 autovehicule fabricate, ceea ce înseamnă o creştere de 10 procente faţă de 2023, chiar dacă Dacia are un uşor declin raportat la anul anterior. La Mioveni s-au produs în intervalul ianuarie – octombrie 259.671 autovehicule, cu -1,5% mai puţine decât în urmă cu un an, iar la Craiova s-au produs 207.162 autovehicule, cu 29,2% mai multe decât în intervalul similar din 2023. Aici avem şi defalcarea pe modele: 137.847 exemplare Puma şi 69.315 autovehicule Courier, de marfă şi de pasageri.
Dacă cele două companii vor menţine ritmul din octombrie, finalul acestui an va aduce aproximativ 580.000 de automobile fabricate în România, cu peste 320.000 unităţi la Dacia şi peste 260.000 unităţi la Craiova, reprezentând din nou un record de producţie pentru România.