Rutele de circulaţie din Piaţa Unirii urmează să se schimbe din cauza lucrărilor de refacere a Planşeului Unirii şi a unui nou aviz de la Primăria Capitalei. Începând cu 6 octombrie, circulaţia în zona fântânii centrale va fi restricţionată, iar şoferii sunt rugaţi să folosească rutele alternative.
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, a prezentat noile trasee, inclusiv devieri dinspre Piaţa Alba Iulia, Bulevardul Dimitrie Cantemir şi Parlament.
• Dinspre Piaţa Alba Iulia – dreapta prin faţa Magazinului Unirea, apoi stânga pe drumul provizoriu spre Parlament.
• Dinspre Bulevardul Dimitrie Cantemir – înainte prin faţa Magazinului Unirea şi stânga pe drumul provizoriu, spre Parlament.
• Dinspre Parlament – dreapta pe lângă Patriarhie către restaurantul Horoscop şi tot înainte pe Splaiul Independenţei sau pe Bulevardul Unirii către Sectorul 3
Potrivit lui Băluţă, lucrările avansează rapid, constructorii finalizând 3 din 4 etape, cu 161 de piloţi foraţi din 254 şi peste 4.000 de metri cubi de beton turnat.
De asemenea, Primarul Sectorului 4 a anunţat un proiect important pentru transportul public care va transforma Piaţa Unirii într-un nod intermodal, conectând transportul public de suprafaţă cu cel subteran.
”Pentru prima dată la nivelul Municipalităţii, reuşim să punem la aceeaşi masă toate autorităţile cu atribuţii legate de transportul public, pentru ca Piaţa Unirii să se transforme într-un nod intermodal de transport care să conecteze transportul public de suprafaţă cu cel din subteran.
Mai exact tramvaiul cu metroul, fix aşa cum am arătat că se poate, la Eroii Revoluţiei. Aşa cum probabil ştiţi deja, PUZ-ul necesar conectării liniei de tramvai între Piaţa Unirii şi Piaţa Sf. Gheorghe nu a trecut de Consiliul General şi va fi refăcut, pentru că în varianta actuală, PUZ-ul nu reglementa complet transportul public din Piaţa Unirii.
Vă mărturisesc că nici eu, personal, nu eram de acord cu acest PUZ, pentru că, spre exemplu, nu lua în calcul necesitatea construirii unui nou pasaj pietonal subteran care să facă legătura între staţiile de metrou Piaţa Unirii 1 şi Piaţa Unirii 2, în condiţiile în care se ştie că actualul tunel face faţă cu greu transbordării călătorilor de la o staţie la alta”, a dezvăluit edilul.