Portul Constanţa geme de containere pline de deşeuri, la Vama Giurgiu a fost oprit în ultimul moment un TiR cu 17 tone de deşeuri plastice, iar azi dimineaţă în Vama Veche, poliţia a tras pe dreapta 4 TiR-uri din Bulgaria. Erau
încărcate cu şpan de fier care urmau să ajungă la gropile ilegale de gunoi. Poluarea României se dovedeşte un
fenomen de neoprit, iar investigatorii spun că fără legi mai bune şi mai noi, o să ajungem gropa de gunoi a Europei.
Altă zi în Portul din Constanţa, o nouă tranşă de containere cu gunoaie toxice. Din sacii imenşi se scurg pe cheu
fragmente de cablaje şi baterii murdare de acid si de substanţe toxice. Fără mănuşi de latex, nimeni nu pune
mâna.
2o de noi containere au fost deschise azi în Portul din Constanţa şi aceeaşi marfă de import a curs din ele. În acte e trecută marfa second-hand pentru vânzare.
Disperarea e la cote maxime: În timp ce la Constanţa inspectorii de mediu deschid containere în fiecare zi, la Vama Giurgiu intră 17 tone de gunoi din plastic: Policrorura de Vinil e cea mai toxica pentru mediu.
Şi tot astăzi în Vama Veche, 4 TiR-uri cu deşeuri metalice se strecurau în România.
Prima soluţie ar fi să cumpărăm noi scanere cu care să radiografiem orice container care intră în ţară. Portul
Constanţa are unul, dar e vechi.
Şi legislatia ar trebui modernizată. Acum avem cele mai mici tarife la deşeuri: o tonă de gunoi costă în România 17 euro, iar în Germania 3-4oo. Dacă am creşte preţurile, străinii nu ar mai fi tentaţi să le aducă aici.
Specialiştii spun că dacă Garda de Mediu ar avea competenţele unei poliţii judiciare, multe din astfel de cazuri
n-ar mai ajunge pe masa procurorilor.