Reţeaua de tramvai din Bucureşti ar putea trece prin cel mai amplu proiect de extindere de după Revoluţie. Primăria vrea să creeze un nou traseu de 11 kilometri, care să străbată jumătate de oraş. Deşi ar putea fi foarte util, proiectul va fi extrem de greu de implementat pentru că este prost gândit, spun specialiştii.
Noul tronson de tramvai ar urma să aibă 11 kilometri şi să completeze inelul median al tramvaielor din Capitală.Proiectul a fost pus în dezbatere publică, iar Primăria Generală a început studiul de fezabilitate. Extiderea ar duce la conectarea zonelor de sud şi de est ale oraşului, pe un traseu bine definit. Linia de pe bulevardul Chişinău se va continua pe Nicolae Grigorescu, va trece peste Dâmboviţa şi va ajunge până în şoseaua Giurgiului, unde se va uni cu traseul deja existent.
La proiectul de extindere a liniei de tramvai se lucrează la nivel de intentie si proiect încă din 2016. În urmă cu 3 ani chiar şi Nicusor Dan spunea că asta ar ajuta la decongestionarea traficului. Lucrările ar putea duce, însă, la înlocuirea unor spaţii verzi cu linii betonate de tramvai. Asociaţiile de profil se opun acestui lucru. Experţii mai spun şi că amplasarea şinelor pe bulevarde ar trebui gândită suficient de bine încât să nu blocheze şi mai mult traficul.
Nu este singurul segment de linii de tramvai care ar putea fi înfiinţat în Bucureşti în următorii ani. În Sectorul 2 ar urma să fie creat un traseu care să lege şoseaua Petricani cu Pantelimon. Culmea, asta ar însemna ca, la scurt timp după finalizare, Pasajul Doamna Ghica să fie spart, pentru a fi completat cu şinele pentru tramvaie.