La ce soluţie au recurs constructorii pentru a face faţă volumului mare de proiecte

La ce soluţie au recurs constructorii pentru a face faţă volumului mare de proiecte

Piaţa construcţiilor din România este evaluată în prezent la 11 miliarde de euro, iar până în 2036 valoarea estimată a proiectelor în execuţie şi planificate este de 20 de miliarde de euro, ca urmare a direcţionării masive de fonduri a Guvernului Ciolacu către dezvoltarea infrastructurii rutiere.

Cele mai elocvente exemple sunt Autostrada Moldovei, Autostrada Piteşti-Sibiu, A0 - Centura Capitalei, Drumul Expres Piteşti-Craiova, dar şi altele.

Pentru a face faţă volumului de proiecte, constructorii au luat decizia înfiinţării propriilor unităţi de producţie de materiale de construcţii, în ţară, pentru a scurta drumul de la fabrică la şantier. Este exemplul Construcţii Erbaşu sau Drum Asfalt, care şi-au anunţat investiţiile în fabrici de prefabricate în România. Bugetele vor fi de 7, respectiv 10-15 milioane de euro, bani proveniţi din schemele de stat introduse de PSD.

„Dorim să eliminăm din fluxul nostru de lucru problemele generate de dependenţa de materiale de construcţii importate, de aceea considerăm oportună dezvoltarea unei secţii de producţie prefabricate pentru poduri şi drumuri“, a declarat Adriana Rus, manager financiar Drum Asfalt, citată de ZF.ro.

Alţi jucători de pe piaţă au luat decizii similare cu ceva timp în urmă. CON-A din Sibiu, SSAB AG din Bacău şi ACI Cluj sunt constructori mari de pe piaţă care au decis să îşi deschidă propriile fabrici de materiale de construcţii, pentru a face faţă volumului de lucrări şi a preveni o criză de materiale sau chiar de transport pe lanţul de aprovizionare.

 

Afla mai multe despreconstructiimateriale
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt