Înmatriculările auto din România au urcat surprinzător

Înmatriculările auto din România au urcat surprinzător

Piaţa auto din România pare că a cunoscut un reviriment în luna iulie, însă pentru moment nu este foarte clară cauza. Nu este exclus să fie vorba despre un efect al amânării Rabla, care a condus la decizia clienţilor de a cumpăra maşinile fără tichete, dar la fel de bine poate fi la mijloc vorba despre efectul intrării în vigoare a efectelor GSR2, care a grăbit înmatricularea maşinilor deja cumpărate, conform analizei Profit.ro.

Vânzările de vehicule noi din România au atins în luna iulie un volum de 23.446 de unităţi, cu 17,7% mai multe decât anul trecut, creşterea fiind susţinută de segmentul de autoturisme, care a ajuns în luna a şaptea la 16.362 de unităţi, un volum foarte mare în raport cu media înregistrată în ultimele 12 luni.

Creşterea pe autoturisme a fost de 25,31%, cu un plus de 3.300 de autoturisme faţă de anul trecut.

În analiza pe mărci, putem vedea că majoritatea mărcilor mari, de volum, raportează creşteri foarte mari. Dacia, liderul pieţei, are 41% creştere, cu 5.103 unităţi înmatriculate, iar Toyota, liderul mărcilor de import, are un avans de 49%, cu 1771 de vehicule.

De asemenea, la Skoda putem vedea aproape o dublare a volumului, cu 1.259 de vehicule. Ford, la rândul său, înregistrează o creştere de 59% a înmatriculărilor.

Pe modele, Logan se întoarce în fruntea clasamentului, după ce Duster îl depăşise în lunile anterioare. Cu un volum de 1.722 de unităţi, sedanul Dacia creşte cu 33,2%, în timp de SUV-ul Duster creşte cu 30%, la un volum de 1.471 de unităţi. Dar cel mai mare avans este înregistrat de Sandero, care urcă la 1.116 vehicule, cu 70% peste volumul din 2024.

La modelele de import, cel mai vândut a fost Toyota Corolla, cu 727 de unităţi, creşte cu 75%, Skoda Octavia are o explozie a vânzărilor, cu 161%, respectiv 489 de unităţi, în timp ce Hyundai Tucson se menţine la un nivel similar, cu 468 de vehicule.

Putem vedea şi prima raportare a modelului Bigster, care a înmatriculat 413 unităţi şi se apropie de Tucson, cel mai vândut SUV compact de pe piaţă.

În acelaşi timp, pare că SUV-ul produs la Mioveni a afectat simţitor vânzările Jogger, pentru că modelul cu o lungime similară are o nouă scădere, de 19 procente, ajungând la un volum de 380 de unităţi înmatriculate, cu aproape 100 mai puţine decât în urmă cu un an.

Vehiculele comerciale uşoare au scăzut, în schimb, cu 10,7%, la un total de 1.539 unităţi, ceea ce reprezintă o scădere de circa 2.000 de vehicule.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt