Academia de Film din Statele Unite a încheiat un parteneriat cu YouTube, care va avea drepturile exclusive de difuzare a galei Oscar în perioada 2029–2033, potrivit unui comunicat al instituţiei. În baza acordului, ceremonia va fi disponibilă pentru peste două miliarde de spectatori din întreaga lume, precum şi pentru abonaţii YouTube TV din SUA.
Pe lângă transmisia galei, acordul include drepturile de difuzare pentru conţinut din culise, red carpet şi alte evenimente organizate de Academie, precum Governors Awards sau anunţurile nominalizărilor, toate accesibile pe canalul oficial de YouTube al Oscarurilor. Evenimentele vor fi disponibile cu multiple piste audio şi subtitrări.
Preşedintele Academiei, Lynette Howell Taylor, şi CEO-ul Bill Kramer au declarat că parteneriatul va permite extinderea accesului la activitatea Academiei la o audienţă globală fără precedent, inspirând noi generaţii de cineaşti şi oferind acces la istoria cinematografiei.
CEO-ul YouTube, Neal Mohan, a spus că această colaborare va ajuta platforma să sprijine creativii din întreaga lume, păstrând totodată tradiţia Oscarurilor.
Până în 2028, gala va continua să fie difuzată de Disney ABC, inclusiv ediţia aniversară a 100-a.
ABC a transmis Oscarurile aproape întreaga istorie a premiilor, iar acordul cu YouTube marchează o schimbare majoră în modul în care ceremonia va ajunge la public, în contextul transformărilor industriei cinematografice şi al expansiunii platformelor de streaming.






