H&M va crea clone digitale pentru 30 de modele

H&M va crea clone digitale pentru 30 de modele

Retailerul suedez de modă H&M va utiliza inteligenţa artificială pentru a crea „gemeni” digitali a 30 de modele, conform BBC.

Acesta spune că va folosi dublurile AI în unele postări pe reţelele sociale şi în marketing în locul oamenilor, dacă modelele îi dau permisiunea.

„Suntem curioşi să explorăm cum să prezentăm moda noastră în noi moduri creative – şi să îmbrăţişăm beneficiile noilor tehnologii – rămânând în acelaşi timp fideli angajamentului nostru faţă de stilul personal”, a declarat directorul său de creaţie Jörgen Andersson într-o declaraţie, arată G4Media.

În ciuda faptului că H&M susţine că nu îşi va schimba „abordarea centrată pe om”, unii se tem că această decizie ar putea afecta alte modele, fotografi şi make-up artişti.

H&M a înregistrat, în primul trimestru,un profit sub aşteptări, afectat de întărirea coroanei suedeze şi de o reducere mai mare a preţului hainelor sale, scrie Profit.ro.

Profitul operaţional al retailerului de fast fashion de 1,2 miliarde de coroane suedeze (120 de milioane de dolari) în cele trei luni până la 28 februarie a fost mult mai mic decât rezultatul aşteptat, de 1,9 miliarde de coroane suedeze, scrie Profit.ro.

Vânzările nete au ajuns la 55,3 miliarde, sub cele 55,8 miliarde de coroane la care se aşteptau analiştii.

Ultimul trimestru arată că eforturile sale de a scăpa de problemele companiei prin creşterea cheltuielilor de marketing nu au adus creşterea durabilă a vânzărilor la care sperau analiştii.

Creşterea discounturilor, investiţiile în marketing şi „factorii externi negativi” au afectat profitabilitatea H&M în trimestru, a declarat compania, marja profitului operaţional scăzând de la 3,9% la 2,2% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

La începutul acestei luni, rivalul Inditex, proprietarul companiei Zara, a raportat un început de an dezamăgitor, resimţind impactul reducerii cheltuielilor de consum pe fondul încetinirii economiei globale. În urma acestui raport, acţiunile celui mai mare retailer de îmbrăcăminte cotat la bursă din lume au pierdut teren.

Compania a declarat că estimează că efectul negativ al factorilor externi şi al investiţiilor în ofertele pentru clienţi va fi semnificativ mai mic în al doilea trimestru decât în primul.

În ianuarie, Sellpy, magazin online de haine şi accesorii second-hand, controlat de retailerul suedez H&M, a anunţat că se extinde pe 20 de noi pieţe, inclusiv România, confirmând informaţiile anunţate anterior de Profit.ro.

Compania va deschide la Arad un depozit de 6.000 mp, planificat să devină operaţional în trimestrul al doilea din 2025 şi care va crea peste 300 de locuri de muncă.

Acesta este primul depozit deschis de companie în România.

Sellpy este deja activ în Suedia, Austria, Olanda şi Germania, având operaţiuni în 24 de ţări.

Sellpy este un startup de origine suedeză, la care H&M deţine o participaţie de circa 70%.

Startup-ul se ocupă de întreg procesul de recomercializare a hainelor vechi, inclusiv colectarea produsele de la locuinţa vânzărilor, promovarea produselor şi livrarea către noul proprie.

H&M a intrat în acţionariatul Sellpy în 2015 şi a investit, de atunci, peste 20 de milioane de euro în acest startup. Segmentul produselor second-hand înregistrează una dintre cele mai rapide creşteri din industria modei.

H&M a avut dificultăţi să-şi sporească profitabilitatea în ultimele luni, din cauza vremii mai reci, costurilor de trai mai ridicate şi încetinirii cheltuielilor post-pandemie, care împiedică atât vânzările cu amănuntul de haine de stradă, cât şi cele de lux.

Retailerul se confruntă, de asemenea, cu o concurenţă acerbă din partea proprietarului Zara, Inditex, şi a retailerului de fast fashion Shein.

Afla mai multe despresellpyh&m
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt