Grupul media american Vice va concedia sute de angajaţi

Grupul media american Vice va concedia sute de angajaţi

Grupul de ştiri Vice Media a anunţat că va desfiinţa câteva sute de locuri de muncă. Axat pe un public tânăr şi cunoscut pentru ştirile sale îndrăzneţe şi conţinutul social, Vice a fost una dintre stelele în ascensiune ale unei noi generaţii de media online înainte de a intra în faliment în luna mai, potrivit Le Figaro.

Bruce Dixon, directorul general al grupului, a anunţat o „realiniere strategică”, care „vine cu necesitatea de a ne realinia resursele şi de a raţionaliza toate operaţiunile Vice”, într-o notă, ale cărei copii au fost postate online de mai mulţi jurnalişti de la Vice. „Din păcate, acest lucru înseamnă că vom reduce şi elimina câteva sute de posturi”, continuă nota citată.

Dixon a adăugat că „distribuirea conţinutului nostru digital în modul în care o făceam înainte” nu mai este „profitabilă”. Pe viitor, compania, care trece la un model de agenţie de producţie, „va căuta să se asocieze cu companii media consacrate pentru a distribui conţinutul [său] digital, inclusiv ştiri, pe platformele lor”, se mai arată în comunicat. Angajaţii afectaţi de disponibilizări vor fi informaţi la începutul săptămânii viitoare, scrie G4Media.ro.

Este o cădere spectaculoasă pentru companie, care fusese evaluată în 2017 la 5,7 miliarde de dolari, dar care a ajuns să se declare în faliment în luna mai a anului trecut. În iunie, un grup de creditori format din firmele de investiţii Fortress Investment Group, Soros Fund Management şi Monroe Capital a cumpărat compania pentru 350 de milioane de dolari.

Vice a fost fondată în 1994 ca o revistă canadiană şi a devenit un grup media online. Grupul a reprezentat o nouă generaţie de media online, cu o acoperire şi o abordare originale, despre care experţii îşi imaginau că va revoluţiona sectorul.

Însă majoritatea site-urilor nu au generat niciodată profiturile pe care investitorii le sperau, pe o piaţă publicitară dificilă. Încetinirea pieţei de publicitate online, înrăutăţirea climatului economic şi înăsprirea condiţiilor de creditare au îngreunat şi mai mult situaţia pentru aceste mijloace de comunicare tinere. O altă emblemă a acestei noi generaţii, BuzzFeed, a anunţat la sfârşitul lunii aprilie că îşi închide site-ul BuzzFeed News, ceea ce va duce la 180 de concedieri.

Afla mai multe despreviceconcedieri
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt