Emil Boc, către Ciolacu: Metroul din Cluj-Napoca, un proiect major de investiţie, este în grafic. Primăria a parcurs toate procedurile. Finanţarea este asigurată

Emil Boc, către Ciolacu: Metroul din Cluj-Napoca, un proiect major de investiţie, este în grafic. Primăria a parcurs toate procedurile. Finanţarea este asigurată

Primarul liberal de la Cluj, Marcel Boc, îi dă replica lui Marcel Ciolacu: "În curând vor începe săpăturile pentru metroul de la Cluj-Napoca. Proiectul este în grafic."

„Primăria are contract de finanţare semnat şi îşi produce efectele. Primăria a parcurs toate procedurile legale licitaţiei, validate de autorităţile statului român, contractul este în derulare şi în toamnă sosesc cârtiţele, aşa cum este anunţat de multă vreme. Programul este în grafic de implementare, conform celui comunicat Ministerului Transporturilor. Finanţarea este asigurată, aşa cum am spus, prin contractul existent. Lucrurile se întâmplă în fiecare zi”, a exlicat edilul Clujului, despre cel mai ambiţios proiect de investiţii din Cluj.

Acesta a dat replica premierului Marcel Ciolacu, care se temea de întârzierea lucrărilor la metrou şi, prin urmare, de asigurarea finanţării din PNRR.

„Se lucrează la devierea utilităţilor pentru metrou, pe tronsonul Cluj-Floreşti, la conducte mari de gaz, de la reţele electrice, Transelectrica, de la pregătirea infrastructurii, pentru ca, pe de o parte, TBM-ul acesta care intră să lucreze în subteran, aceste cârtiţe trebuie să aibă traseul asigurat. Trebuie eliberate nişte amplasamente. Descoperirile s-au făcut, dar trebuie eliberate  nişte amplasamente în Floreşti, pentru ca lucrurile să se întâmple când sosesc cârtiţele şi sunt în grafic din perspectiva aceasta lucrările”, a explicat Emil Boc.

În toamnă sunt programate săpăturile pentru metroul de la Cluj-Napoca, cu aşa-numitele cârtiţe care vor executa aceste lucrări. Aceasta este prima linie de metrou din afara Bucureştiului şi cel mai mare proiect de infrastructură de transport contractat până acum, 1,8 miliarde de euro. Alocarea din PNRR este de 300 de milioane de euro.

„Construcţia unei linii de metrou uşor, cu 19 staţii subterane în tehnologie „rail” şină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră şi sens (40 trenuri / oră şi sens) şi un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului.

(Elena Andrei)

Afla mai multe despreemil boccluj napocainvestitii
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt