Elon Musk anunţă lansarea unui serviciu de robotaxi Tesla în Austin, Texas, în iunie

Elon Musk anunţă lansarea unui serviciu de robotaxi Tesla în Austin, Texas, în iunie

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a declarat miercuri că firma va lansa în iunie un serviciu plătit de robotaxi în Austin, Texas, utilizând propria flotă de vehicule. Anunţul marchează încă o promisiune ambiţioasă privind autonomia vehiculelor, transmite TechCrunch.

Musk nu a oferit multe detalii, însă a menţionat că serviciul va funcţiona fără şoferi, folosind versiunea „nesupravegheată” a software-ului Full Self-Driving (FSD), care urmează să fie lansată. De asemenea, el a precizat că această versiune ar putea deveni disponibilă în California şi alte zone din SUA în cursul acestui an. Totuşi, opţiunea ca proprietarii de Tesla să îşi adauge maşinile în reţeaua de transport nu va fi implementată mai devreme de 2025.

Musk a descris anul viitor drept „poate cel mai important din istoria Tesla”.

Planurile Tesla pentru serviciul de robotaxi
Conceptul unui serviciu de self-driving plătit a fost menţionat de Musk încă din octombrie, odată cu prezentarea prototipului Cybercab, un vehicul conceput fără volan sau pedale. Atunci, Tesla anunţa intenţia de a lansa o versiune iniţială în Texas şi California în 2025, utilizând modelele Model Y şi Model 3.

Potrivit Bloomberg, compania ar fi avut deja discuţii cu oficiali ai oraşului Austin pentru implementarea proiectului.

Teste şi siguranţă
Musk a explicat că Tesla va adopta o abordare graduală pentru a asigura siguranţa sistemului. Compania a testat deja software-ul FSD nesupravegheat pe terenurile fabricii sale din Texas, un mediu mai puţin complex decât traficul urban real.

„Apoi, ştiţi, mai punem câteva degete în apă, apoi punem un picior în apă, cu siguranţa publicului larg şi a celor din maşină ca prioritate absolută”, a declarat Musk.

El a adăugat că Tesla urmăreşte să atingă „un nivel de siguranţă semnificativ mai mare decât cel al unui şofer uman mediu”, însă nu a oferit detalii despre cum este măsurată această performanţă.

Tesla publică periodic un „raport de siguranţă a vehiculului”, care compară numărul de kilometri parcurşi între accidente în modul Autopilot cu statisticile generale ale accidentelor rutiere. Totuşi, această comparaţie este controversată, deoarece Autopilot este utilizat preponderent pe autostrăzi, nu în trafic urban complex, iar Tesla nu oferă detalii despre circumstanţele accidentelor raportate.

Afla mai multe despreelon musktesla
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt