Educaţie financiară cu ajutorul materiilor deja predate în şcoli. Asa ar putea arăta viitorul în instituţiile de învăţământ din România. Un proiect pilot implementează deja un astfel de sistem, iar rezultatele sunt promiţătoare, mai ales că elevii învaţă educaţie financiară prin exemple predate la clasă la limba română, la istorie sau chiar la chimie.
30% dintre români nu au competenţe de educaţie financiară, arată un raport realizat de Institutul de Cercetare a Calităţii Vieţii al Academiei Române. Mai grav este că 51% consideră că au cunoştinţe financiare, când, în realitate, doar 10% sunt în acest punct. Copiii au trebui să înveţe despre educaţia financiară încă de la grădiniţă, spun specialiştii.
Numai că în prea puţine şcoli din România există o astfel de disciplină. Asta a dat naştere unui proiect pilot care a fost deja implementat în două şcoli din România şi care vrea să se extindă în mai multe judeţe. Numai că educaţia financiară nu va fi o materie propriu-zisă, ci va fi predată la fiecare materie în parte de profesorii de la fiecare disciplină.
Exemple relevante pot fi extrase şi din literatură sau istorie. Iar discuţiile nu vor fi doar despre cum trebuie economisiţi banii. Însă, până la elevi, educaţia financiară trebuie înţeleasă de profesori, aşa că programul îi vizează prima dată pe ei.
În primul an, prin intermediul acestui program, competenţele financiare printre liceeni au crescut cu 15%, iar la gimnaziu cu 19%. Asta face ca în următorul an programul să se extindă în 10 şcoli din 4 judeţe din România, iar ulterior acesta să ajungă în toate şcolile.