Copiii pot schimba comunitatea dacă li se insuflă de mici dragostea de carte şi au o educaţie bună. Un exemplu în acest sens am găsit la o şcoală de cartier din Iaşi, acolo unde etnia şi neajunsurile financiare nu sunt motive pentru cadrele didactice de a face diferenţa între copii.
Şi asta pentru că dascălii ştiu să le insufle dragostea pentru învăţătură şi să îi pregătescă pentru un drum mai bun, în viaţă. Şi cum omul sfinţeşte locul, aşa se întâmplă şi la Şcoala gimnazială Elena Cuza din Iaşi.
O directoare mereu cu zâmbetul pe buze şi cu un optimism cât casa ne primeşte la ea în şcoală. Instituţia are multe probleme, însă niciuna dintre ele nu afectează dorinţa copiilor de carte şi performanţă.
Cuminţi şi plini de entuziasm, elevii spun ce îi caracterizează pe ei cel mai mult. Pentru că aşa i-a învăţat să fie doamna directoare, alături de profesorii de la şcoala gimnazială Elena Cuza. Este o şcoală în care nu contează etnia sau câţi bani câştigă părinţii, iar toţi copiii sunt priviţi ca egali şi au aceleaşi drepturi la învăţătură.
Asta pentru că mereu există ceva de îmbunătăţit. La această şcoală copiii ucraineni învaţă limba română cu un cadru didactic răbdător şi cu pasiune pentru munca sa.
Chiar dacă Anisia este mai timidă în timpul discuţiei cu doamna profesoară, odată ce Alex începe să numere, devine mai curajoasă, şi încearcă să-şi ajute colegul. Şi copiii de etnie rromă sunt bine integraţi în clasă.
Iubirea are multe forme pentru cei mici. Sunt timizi, dar sunt şi sinceri, atunci când îşi iau în braţe directoarea ca pe un părinte.
Ca în orice altă şcoală, nu se poate ca totul să fie perfect. Există şi dispute între cei mici, bullying chiar, însă profesorii, alături de elevi, încearcă să combată aceste probleme.
Elevii încearcă să le rezolve, fără să apeleze la adulţi, dacă nu este evident, ceva grav. Demetra, spre exemplu, îşi ajută colegii să treacă peste fenomenele de bullying şi chiar are o pagină de instagram prin care încearcă să combată fenomenul.
Copiii pregătesc acum un târg de Crăciun unde vor vinde produse create de ei pentru a cumpăra manechine pentru lecţii de prim ajutor. Asta pentru că vor să înveţe mai multe lucruri la şcoală, dar şi pentru a-şi dezvolta abilităţi antreprenoriale. Elevii au multe dorinţe pe care şi le doresc împlinite şi nu uită că doar prin lucrul în echipă le pot împlini.
Copiii sunt recunoscători pentru şcoala lor şi fericiţi că pot face ceva pentru a o îmbunătăţii. 60 de şcoli din România au intrat în campania lansată de Narada pentru ca 30.000 de copiii din toată ţara să îşi construiască un viitor mai bun.