Ministrul Educaţiei, Daniel David, a anunţat că reforma curriculumului pentru liceu este în curs de desfăşurare, implicând peste 1.500 de specialişti în crearea noilor programe de studiu, focusează pe formarea absolvenţilor.
El a semnat un document pentru aprobarea grupurilor de lucru care vor dezvolta programele pentru disciplinele liceale, având la bază selecţia din 2021, care a luat în considerare criterii precum pregătirea profesională şi proiectarea curriculului.
Grupurile vor fi actualizate în funcţie de propuneri primite de la Academia Română şi alte organizaţii.
Programele vor fi mai puţin încărcate şi relevante, legându-se clar de nivelul anterior (gimnaziu) şi de viitorul universitar.
Un sfert din timpul unei discipline va include activităţi de consolidare şi aplicarea competenţelor în viaţa cotidiană.
Daniel David a subliniat importanţa conţinutului adecvat pentru prevenirea analfabetismului funcţional şi aşteptările de îmbunătăţire în următorii 4-5 ani.
”După elaborarea planurilor-cadru, stabilirea unui conţinut adecvat şi relevant este un factor decisiv pentru însemnătatea studiilor liceale, inclusiv în prevenţia analfabetismului funcţional. Noile linii directoare, derivate din Raportul QX, vor contribui la relevanţa acestui demers. Ulterior, ne vom focaliza pe metode eficiente de predare a acestor conţinuturi şi pe elaborarea de manuale atractive. Aşteptarea este ca, în 4-5 ani, să începem să vedem efecte în creşterea relevanţei sociale a studiilor liceale şi în reducerea analfabetismului funcţional”, a transmis Daniel David.