Şeful Renault Group, Luca de Meo, a anunţat că Dacia va lansa, în 2027, un nou automobil electric produs în Europa, informează Profit.ro.
Renault Group a luat decizia de a produce o nouă generaţie a automobilului Spring, după cum reiese din declaraţiile CEO-ului Luca de Meo, folosind noile proceduri preluate de la partenerii chinezi, aşa numitul proces de dezvoltare Leap 100, care permite dezvoltarea unui vehicul în mai puţin de doi ani (100 de săptămâni), mai puţin de jumătate faţă de procesele anterioare.
Noul model va fi produs, teoretic, pe aceeaşi platformă pe care este deja în curs de dezvoltare Renault Twingo, dar preţul va fi mai mic, „sub 18.000 de euro”.
Şeful Renault, Luca de Meo a oferit mai întâi noi detalii despre viitorul Twingo electric, un model dezvoltat cu ajutorul echipei trimisă în China, numită ACDC, care va reuşi „să democratizeze vehiculele electrice în Europa”. El a reamintit că performanţa de a dezvolta maşina în mai puţin de 2 ani a fost posibilă prin reducerea numărului de componente, prin utilizarea furnizorilor din China, prin folosirea bateriilor LFP, mai ieftine. „Ne-am asociat cu cei mai buni, am învăţat de la ei şi am creat în Shanghai Ampere China Development Center (ACDC) pentru a pune Renault în cel mai vibrant ecosistem global”. Twingo va veni şi cu performanţe de eficienţă, pentru că va avea un consum de 10 kWh/100 km, o performanţă mai bună chiar şi decât cea a actualului Spring.
Apoi a făcut anunţul zilei, referitor la Dacia: „Ştirea zilei, pregătim o nouă etapă în materie de accesibiltate, mergem înapoi în bucătăria Dacia, unde Ampere şi cei de la ACDC un nou vehicul electric de segment A, construit în Europa, şi îl vor dezvolta în 16 luni. Repet, 16 luni, faţă de 21 de luni Twingo, care era deja destul de rapid, este o adevărată performanţă, provoc orice competitor din lume să facă asta, inclusiv pe chinezi, când vor veni în Europa.
Şi va fi cu adevarat o Dacia, întotdeauna cea mai bună valoare pentru bani, pentru că ne-am propus să vindem maşina sub 18.000 de euro, bineînţeles să facem bani, în modul în care Dacia este obişnuită să facă”, a explicat Luca de Meo modul în care va fi dezvoltat şi vândut viitorul automobil, cel mai probabil Spring 2.
Decizia Renault vine după ce iniţial soarta modelului Spring era blocată, între necesitatea ca maşina să fie produsă în Europa, pentru a scăpa de tarifele vamale pentru vehiculele produse în China, şi presiunea comercială de a păstra un preţ foarte mic, competitiv.
Cel mai probabil, viitorul model Dacia electric va fi fabricat în Slovenia, în aceeaşi uzină în care va fi produs şi Twingo.
Renault încearcă cu cele două modele anunţate, Twingo şi Spring, să se menţină în competiţia industriei auto pentru segmentul electric, acolo unde Spring este în prezent cel mai ieftin automobil, dar ameninţat de actualele modele de la Citroen, Hyundai, Leapmotor şi de viitoarele modele de la VW.