Primele date transmise de Data Force privind vânzările modelelor auto din Europa confirmă ceea ce era de aşteptat şi fusese anunţat de constructorul român: Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobil din Europa în 2024.
Tesla Model Y a avut o ultimă încercare de a depăşit Sandero în luna decembrie, când a fost pe primul loc, la o distanţă de 6.400 în faţa modelului produs în România şi Maroc de Dacia. Cu 28.426 autoturisme vândute în ultima lună a anului şi o creştere de 15%, Tesla Model a recuperat o parte din diferenţă, dar asta nu a schimbat cu nimic clasamentul final. Dacia Sandero a avut la rândul său un avans consistent, de 20,3%, în ultima lună din an, cu un total de 22.025 autoturisme, creşterea faţă de 2023 fiind aproape identică cu cea a Tesla: 3.723 de maşini, faţă de 3.713, conform datelor publicate de Data Force.
Cu aceste rezultate, Dacia Sandero a însumat 270.111 unităţi vândute pe întreg anul 2024, în Europa, şi s-a instalat oficial pe primul loc în regiune, pentru prima dată în istoria acestui model şi pentru prima dată în istoria Dacia. Creşterea anuală a lui Sandero a fost de 14,3%, adică un plus de 33.868 autoturisme faţă de 2023. Pe locul al doilea nu s-a clasat Model Y, ci Renault Clio, care a depăşit milimetric principalul rival, VW Golf, pe care îl secondează de foarte mulţi ani. Diferenţa dintre cele două a fost de 20 de automobile, astfel că poziţia secundă este una fragilă, mai ales că datele nu cuprind 100% din pieţele europene. Volumul Clio a fost de 216.569 unităţi, iar cel al lui VW Golf, de 216.549 unităţi, ambele având creşteri faţă de anul trecut, scrie Profit.ro.
Pe următoarele locuri s-au aflat Tesla Model Y (locul4, 210.484 unităţi), VW T-Roc (203.611 unităţi), Peugeot 208 (199.820 unităţi), VW Tiguan (195.297 unităţi), Toyota Yaris Cross (194.512 unităţi), Skoda Octavia (182.801 unităţi) şi Toyota Yaris (180.806 unităţi).
Dacia Duster a ratat clasarea în Top 10 al vânzărilor, cu un volum total de 175.095 maşini înmatriculate, dar creşterea de aproape 12 procente şi locul 11 arată clar faptul că SUV-ul produs la Mioveni se află în preferinţele publicului. De asemenea, Ford Puma s-a clasat pe locul 17, cu un total vândut de 149.199 unităţi, în scădere cu 6,7%.
Dincolo de faptul că VW a ratat şi în acest an prima poziţie, după ce timp de decenii Golf a fost liderul incontestabil al pieţei auto europene, este clar că VW reprezintă în continuare cea mai populară marcă din Europa, având trei modele în Top 10.