Dacia a ajuns liderul absolut al motorizărilor cu GPL în Europa. Cât a vândut

Dacia a ajuns liderul absolut al motorizărilor cu GPL în Europa. Cât a vândut

Dacia este liderul absolut al motorizărilor cu GPL în Europa, fiind totodată şi singura marcă cu astfel de motoare pe întreaga gamă (cu excepţia Spring). După 14 ani de la lansarea primului motor, volumul vândut a depăşit un milion de automobile, relevă datele analizate de Profit.ro.

Dacia are o cotă de piaţă de 67% din totalul automobilelor cu GPL vândute în Europa, cu ajutorul motorului ECO-G 100, bazat pe un propulsor cu benzină de un litru care poate funcţiona şi cu gaz petrolier lichefiat (GPL).

Nu mai puţin de 40% dintre clienţii Dacia au optat începând din 2010 pentru o astfel de motorizare, datorită costului mai mic al GPL şi al unei autonomii foarte mari, care depăşeşte 1.000 de km, cu ambele rezervoare pline, putând ajunge, în funcţie de stilul de conducere, până la 1.500 km.

Motorul ECO-G generează o putere mai mare cu 10 CP şi 10 Nm, în funcţionare GPL, în timp ce consumă cu 10% mai puţin combustibil şi emite cu 10% mai puţin CO2. Acest tip de motorizare este considerată în multe ţări din Europa ca fiind o propulsie alternativă, din acest motiv, beneficiind inclusiv de taxe mai mici în unele ţări. Cel mai mare avantaj din punct de vedere al poluării este nivelul foarte redus, cu 90%, al particulelor emise. Practic, prin arderea gazului, substanţele produse sunt aproape exclusiv CO2 şi apă.

Dacia urmează să dezvolte pentru întreaga gamă de modele o nouă generaţie de motoare ECO-G, care să fie gândite cu o funcţionare nativă pe GPL, invers faţă de actualul motor, care este conceput să funcţioneze pe benzină şi, alternativ, pe GPL.

„Nivelul de emisii de CO2 pentru GPL nu este atât de departe de cel de pe diesel, emisiile de particule sunt zero, de aceea noi preferăm să dezvoltăm acest motor. În termeni de emisii, GPL-ul este mai bun, în termeni de particule, este mai bun comparativ cu benzina, de aceea noi nu vedem niciun motiv de interdicţie a GPL-ului la introducerea Euro 7 şi credem că va rămâne la acelaşi nivel cu benzina”, au explicat anterior pentru Profit.ro reprezentanţii Dacia, într-o discuţie pe margine viitorului GPL în gama mărcii.

Informaţiile neoficiale arată că vom vedea în viitor, la Dacia, motoare cu o cilindree mai mare, probabil 1.2 litri, care să funcţioneze în regim dual, benzină – GPL, care vor avea astfel puteri mai mari şi autonomii specifice acestui tip de propulsie.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt