Patru facturi într-o singură săptămână au primit cei mai mulţi clienţi Hidroelectrica, după nouă luni în care nu li s-a emis nicio notă de plată pentru energia electrică folosită. Compania a venit cu explicaţia: termenele de plată sunt extinse, iar tipărirea mai multor facturi în acelaşi timp se datorează implementării noului soft.
Hidroelectrica şi-a crescut substanţial numărul clienţilor în ultimii 2 ani. A ajuns acum la 500.000 de clienţi casnici, faţă de în 300 de mii, în septembrie anul trecut. Acest lucru, coroborat cu multiplele schimbări legislative în domeniu, a dus la necesitatea unui nou sistem informatic. Lucru care a dus la întârzieri de până la 9 luni la emiterea facturilor.
Neemiterea facturilor a adus mai multe amenzi pentru compania de stat din partea ANRE. Acestea au totalizat peste 3 milioane de lei în ultimii ani. Odată cu schimbarea softului de facturare, clienţii au început să primească facturile restante. Mulţi dintre ei, 4 într-o săptămână - pentru lunile decembrie, ianuarie, februarie şi martie.
Clienţii au la dispoziţie 45 de zile pentru plata acestora. Ei pot alege, printr-o cerere către companie, şi varianta eşalonării în 6 rate egale. Facturile multiple au coincis cu listarea la bursă a companiei, probabil cea mai mare tranzacţie a anului de pe bursa europeană. Până la finalul lunii martie, Hidroelectrica avea de încasat peste 2 miliarde de lei doar din facturile neemise.