Familiile celor doi tineri ucişi în Vama Veche weekendul trecut vor ca Vlad Pascu să primească pedeapsa pe care o merită. Şi este o întreagă controversă asupra acestui fapt, mai ales că acelaşi tânăr a reuşit să scape basma curată până acum, deşi comisese mai multe ilegalităţi.
Invitat la FOCUS 14, Cătălin Codescu, preşedinte Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie din România, a declarat că ,,Vorbim de un concurs de infracţiuni. Judecătorul ar trebui să ţină cont de fiecare infracţiune în parte, să le însumeze şi să stabilească o pedeapsă pe care o consideră echitabilă pentru faptele săvârşite. Dacă ne referim strict la uciderea din culpă (...) legea prevede închisoare de la 2 la 7 ani şi, pentru că a intrat în vigoare Legea Anastasia şi şoferul se afla sub influenţa drogurilor, rămâne de văzut şi rezultatul final, (...) atunci ar trebui să primească o pedepasă cu executare. (...) În decursul procesului va fi importantă şi atitudinea sa cu privire la faptă, la dorinţa organelor de urmărire penală şi a instanţei de aflare a adevărului şi funcţie de această atitudine judecătorul va dispune în consecinţă."
Referitor la ce ar trebui să facă familiile ca să se asigure că tânărul Vlad Pascu va primi ceea ce merită, Cătălin Codescu a precizat că ,,în primul rând trebuie să aibă suportul unor avocaţi. (...) Recomand familiilor să se informeze bine cu privire la persoanele cu care urmează să intre în contact pentru gestionarea problemelor juridice, astfel încât să nu apară probleme pe parcurs. Avem un accident unde anumiţi tineri erau în zona părţii carosabile. Trebuie stabilit foarte clar dacă erau pe partea carosabilă, implicit pe zona de rulare a autoturismului sau erau în afara părţii carosabile, dacă infrastructura rutieră era optimă în zona respectivă."
,,Este foarte grav că Poliţia nu are în dotare astfel de echipamente care le-ar uşura foarte mult munca, asta în condiţiile în care consumul de droguri a devenit un fenomen extrem de grav care a căpătat amploare în ultimii ani (...). Autorităţile nu au putut gestiona problema şi s-a ajuns la astfel de cazuri grave şi trafic de droguri. Vorbim şi despre infrastructura rutieră şi care a scăpat din mâna autorităţilor. Suntem ţara cu cele mai multe accident din Europa, cu cele mai multe persoane decedate în UE din cauza accidentelor de circulaţie şi în continuare vedem că se întâmplă astfel de accidente şi nu avem reacţie, nu avem măsuri ferme", a mai spus preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie din România.
Cât priveşte acţiunile întreprinse de oamenii legii în acea noapte, Cătălin Codescu a mai declarat la FOCUS 14 că ,,nu ştiu câte maşini a mai oprit acel agent, nu ştiu câte documente a mai cerut şi nu ştiu cât de bine înţelegea el cât de util este să ceri şi asigurarea obligatorie de răspundere civilă sau să verifici dacă maşina are sau nu RCA pentru că acea răspundere este deosebit de importantă. Există legislaţie comunitară care spune foarte clar că statele membre garantează protecţia persoanelor în trafic, a terţelor persoane păgubite."
În cazul despăgubirile pe care ar trebui să le primească familiile vitimelor, Cătălin Codescu, preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie din România, a precizat că ,,în acest caz unde nu avem asigurare RCA, Biroul Asiguratorilor Auto din România va fi obligat să despăgubească în calitate de organism de plată a despăgubirii în limitele contractului de asigurare. (...) Deci, absolut toate victimele vor fi compensate de acest Birou. Nu există un barem de despăgubire, legislaţia fixează pentru acest an un plafon de 6.000.070 de euro pe eveniment, indiferent de numărul victimelor. În interiorul acestui plafon, judecătorul va dispune compensarea fiecărei victime în parte."