Comisia Europeană a anunţat că taxele vamale impuse maşinilor electrice din China vor ajunge şi la 38%

Comisia Europeană a anunţat că taxele vamale impuse maşinilor electrice din China vor ajunge şi la 38%

Comisia Europeană a anunţat rezultatele provizorii ale anchetei deschisă în 2023 pe tema maşinilor electrice importate din China, iar concluzia este că aceste companii beneficiază de subvenţii care afectează producătorii de maşini electrice din UE. Din iulie, maşinile electrice din China vor fi taxate cu ponderi între 17% şi 38%, însă vorbim despre taxe provizorii ce s-ar putea transforma spre final de an în taxe definitive, scrie Hotnews.ro.

Comisia a anunţat ce taxe vamale vrea să impună maşinilor electrice din China: 17,4% pentru BYD, 20% pentru Geely şi 38,1% pentru SAIC. Alte companii care au cooperat cu autorităţile UE vor plăti taxe vamale de 21%, iar cele care au refuzat cooperarea, 38,1%.

Cuantumul taxelor va diferi şi în funcţie de nivelul subvenţiilor publice primite.

Ancheta a ajuns la concluzia că aceste companii chineze care aduc tot mai multe maşini electrice în Europa au beneficiat în ţara de origine de subvenţii care le dau un avantaj competitiv ilegal în Europa, fiindcă au putut produce la costuri mult mai mici, imposibil de atins dacă nu ar fi existat subvenţiile.

Aceste subvenţii acordate în China reprezintă un pericol pentru companiile care produc maşini full-electrice în UE, spun cei de la Comisie.

China a făcut reproşuri UE pentru ancheta pe tema subvenţiilor, a îndemnat la cooperare şi a făcut lobby în mai multe state.

În prezent, vehiculele produse din China au taxe vamale de 10%.

Aceste noi taxe vamale ar trebui impuse din data de 4 iulie, dar există multă opoziţie la nivelul UE, fiindcă multe ţări vor să-şi crească relaţiile comerciale cu China şi vor să atragă mari companii auto chineze pentru a deschide uzine de maşini, de baterii sau de diverse componente auto.

Afla mai multe desprecomisia europeanăchinamasini
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt