Sute de tiruri şi camioane, majoritatea din Ucraina, stau de câteva zile la coadă să treacă Vama Giurgiuleşti pentru a ajunge în Republica Moldova. De acolo, şoferii ajung în Ucraina, destinaţia fiind portul Reni. Situaţia a fost declanşată de ultimul atac rusesc asupra infrastructurii portuare din Ucraina, de la finalul săptămânii, care a coincis cu închiderea Punctului de Frontieră Isaccea-Orlovkla.
Tirurile sunt încolonate pe o distanţă de 5 kilometri pe Drumul European 87 la punctul de trecere al frontierei către Republica Moldova. Unii şoferi, care sunt chiar la intrarea in Vamă aşteaptă de patru zile, în timp ce pentru cei care se află la jumătate au trecut două-trei zile.
Coada de tiruri este formată din 150 de vehicule, dar din cauza capacităţii mici a vămii moldoveneşti nu pot fi eliberate mai mult de 20 de tiruri. Există riscul ca vehiculele să blocheze podul dintre România şi Republica Moldova. Potrivit autorităţilor române, timpul de control al poliţiei de frontieră este unul redus, în medie 5 minute, dar încărcătura trebuie verificată şi de Autoritatea Vamală, Autoritatea sanitar-veterinară şi fitosanitară.
Punctul de frontieră Isaccea a fost închis după atacul ruşilor de joi seară şi care a scufundat pontonul de acostare al bacului. Restabilirea circulaţiei prin punctul de frontieră Isaccea-Orlovka va dura o perioadă mai îndelungată de timp, perioadă care va îngreuna exportul cerealelor ucrainene.