CFR, pierderi record în 2023

CFR, pierderi record în 2023

Locomotive stricate, întârzieri mari, vagoane insuficiente, aer condiţionat nefuncţional şi mizerie. Aceasta este imaginea de ansamblu a trenurilor operate de CFR. Chiar şi aşa, multe din ele sunt pline şi cu toate că biletele s-au scumpit anul trecut, pierderile companiei ating un nivel record în ultimii 10 ani. 

Deşi este încurajat de Uniunea Europeană, fiind considerat transport verde, în România o călătorie cu trenul poate fi considerată o călătorie în timp. Viteza medie de deplasare este asemănătoare cu cea de acum un secol, adică între 50 şi 60 de kilometri pe oră. An de an, o bună parte a bugetului CFR vine din compensaţia provenită de la bugetul de stat.

Anul trecut, biletele s-au scumpit, veniturile au crescut şi totuşi în bugetul CFR Marfă, aflat în dezbatere publică, este prognozată o pierdere de aproape 800 de milioane de lei. Un record absolut în ultimii ani. Un alt efect al scumpirilor a fost migrarea călătorilor către companiile private. Sindicalişţii admit problemele şi arată cu degetul către directorul CFR Călători şi Ministerul Transporturilor.

Contactată de reporterii Focus pentru a explica pierderea bugetată, conducerea CFR Călători nu a răspuns solicitărilor. Potrivit unor surse, compania dă vina pe compensaţia mică primită din partea statului, în timp ce oficiali ai Ministerului Transportului explică diferenţa faţă de anul trecut prin veniturile extraordinare de atunci.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt