Hidroelectrica spune că nu-şi mai poate onora contractele de furnizare a energiei către clienţii casnici doar din producţia proprie, ca urmare a numărului mare de consumatori care s-au portat în portofoliul său în ultimele luni. Acest lucru poate duce în viitor la majorarea preţului de furnizare, precizează compania.
Hidroelectrica avea, la sfârşitul lunii iunie, 768.836 clienţi casnici şi non-casnici. În primele şase luni ale acestui an, furnizorul a atras peste 177.000 de noi clienţi.
Informaţiile au fost publicate iniţial pe grupul de Facebook Client Hidroelectrica, unde administratorul a postat răspunsurile primite de la Hidroelectrica, în urma solicitărilor venite de la consumatori.
Compania a confirmat, pentru HotNews.ro, veridicitatea răspunsurilor.
Una dintre întrebări se referă la o declaraţie din luna mai a unui oficial Hidroelectrica, potrivit căruia companie nu poate prelua toţi clienţii casnici din România.
„Hidroelectrica nu poate şi nu doreşte să preia toţi clienţii casnici din România, pentru simplul motiv că necesarul de energie al consumatorilor casnici depăşeşte capacitatea de producţie a companiei. În plus, Hidroelectrica deţine în portofoliu şi contracte semnificative de furnizare energie electrică către clienţi non-casnici, unii dintre cei mai mari consumatori din România. Nu putem vorbi despre un număr maxim fix de clienţi pe care îl putem prelua, deoarece acest lucru depinde de profilul de consum al fiecărui client”, au răspuns oficialii companiei de energie.
Compania, care are cele mai mici tarife de pe piaţa de energie, spune că are o ofertă „corectă” pentru clienţii săi şi nu are în plan să furnizeze una „mai puţin atractivă”.
Dar, „în contextul creşterii accelerate a cererii din partea consumatorilor casnici, Hidroelectrica se regăseşte începând cu luna mai 2025 în poziţia de a achiziţiona o parte din cantitatea necesară de energie electrică pentru acoperirea necesarului clienţilor casnici. Această energie poate avea un preţ mai ridicat decât cel al producţiei proprii (hidro), ceea ce ar putea influenţa în viitor preţul oferit clienţilor”, se mai arată în răspuns.
Potrivit legislaţiei în vigoare, furnizorii de energie pot modifica chiar şi preţurile din contractele aflate în derulare, dacă nu există altfel de clauze, cu menţiunea că trebuie să-şi notifice clienţii cu cel puţin 30 de zile înainte. Dacă nu acceptă modificarea preţului, clienţii pot denunţa unilateral contractele.
În prezent, Hidroelectrica este cel mai ieftin furnizor de energie din piaţă, cu un preţ de 1,04 – 1,1 lei/kWh, în funcţie de zona de distribuţie.
Peste 177.000 de consumatori s-au portat la Hidroelectrica în prima jumătate a acestui an.