Vin veşti bune de pe şantierul autostrăzii Sibiu - Piteşti! Cu puţin noroc, autostrada ar putea fi gata mai devreme de termen. Asta dacă pasul lucrărilor continuă să bată în acelaşi stil. O altă premieră ţine şi de tunelul la care se lucrează în prezent: va fi prima autostradă cu tunel construită în România postdecembristă. El va avea o lungime de peste 1 kilometru. Premierul României a fost astăzi în inspecţie, alături de ministrul Transporturilor, pe cea de-a patra secţiune a autostrăzii, dintre Tigveni şi Curtea de Argeş.
Premierul Marcel Ciolacu şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au mers să verifice stadiul lucrărilor. Acestea sunt spectaculoase, deoarece se construieşte primul tunel de autostradă din România postdecembristă, care va avea 1350 de metri lungime.
În ultimele luni, sute de milioane de lei de la fondul de rezervă au mers către ministerul Transporturilor. Sunt bani necesari pentru plăţile de pe şantierele aflate în lucru, spune Marcel Ciolacu.
La rândul său, Sorin Grindeanu a declarat că, deşi tronsonul are termen de finalizare pentru 2027, se aşteaptă ca lucrările să fie finalizate mai devreme.
Aşa că sunt şanse mari să circulăm chiar din 2025 pe încă 40 de kilometri de autostradă, de la Piteşti la Tigveni.
Pentru a face posibil acest lucru, constructorii au angajat mai multă forţă de muncă pe şantiere. Printre noii muncitori se află şi Ioan Geiger, un român care a lucrat în Norvegia, iar acum s-a întors în ţară.
Lucrările au fost deja întârziate, mai bine de doi ani, de numeroase contestaţii. Lotul 4 al autostrăzii Sibiu Piteşti are o lungime de aproape 10 km. Pe lângă tunel vor fi construite şi 12 poduri şi pasaje.