Aproape jumătate dintre români (49,7%) au efectuat între una şi trei comenzi online, în ultimele 30 de zile, iar patru din zece clienţi (40,9%) au alocat între 301 şi 1.000 de lei pentru achiziţie, reiese dintr-un raport al pieţei de e-Commerce din România, scrie Agerpres.
Conform datelor centralizate de easySales, 43,4% dintre respondenţi au plasat comenzile de pe laptop sau de pe desktop, 62,1% au ales majoritatea comenzilor la magazine online care comercializează produse fizice, în timp ce 74,1% consideră preţul drept factorul determinant pentru cumpărăturile online.
De asemenea, peste jumătate din totalul persoanelor chestionate (50,3%) preferă livrarea acasă, prin curier, 65,2% preferă să plătească prin cardul bancar, 58,4% se informează despre produsele şi serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media, iar 47,7% consideră documentarea completă a produsului drept detaliul cel mai important.
În acelaşi timp, 50,6% sunt relativ mulţumiţi de comenzile de pe site-urile din România şi comandă de câte ori au ocazia, deşi o pondere de 45,4% au realizat cele mai multe cumpărături din afara ţării, de pe platforma Temu.
Raportul de specialitate relevă şi faptul că mai mult o treime (34,7%) dintre români se axează pe preţurile mici atunci când comandă de pe platforme de eCommerce din afara ţării, în timp ce 34,3% comandă ocazional (de două-trei ori pe an), de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay.
Totodată, 41,5% consideră că experienţa comenzilor din afara ţării a fost peste aşteptări şi, drept urmare, vor mai efectua comenzi internaţionale, 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine de peste hotare şi 34,7% sunt de părere că, în general, durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulţumeşte cel mai mult.
Potrivit sursei citate, aproape jumătate dintre respondenţi (48,7%) se aşteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare, iar 40,1% mizează pe ideea ca banii pentru un produs returnat să fie restituiţi în cinci zile lucrătoare.
La nivel general, (49,7%) dintre cumpărători au efectuat între una şi trei comenzi online, în ultima lună, în timp ce 40,9% au alocat un buget cuprins între 301 şi 1.000 de lei pentru achiziţii.
Informaţiile prezentate în studiul realizat de easySales au fost colectate în perioada 21 iunie - 8 iulie 2024, de la 1.043 de respondenţi, prin metoda CAWI - Computer Assisted Web Interviewing, cu marjă de eroare de aproximativ +/-3%.