Anul 2025 va marca startul “erei agenţilor AI”, asistenţi digitali proiectaţi pentru a îndeplini cerinţe complexe. OpenAI promite că aceste sisteme vor revoluţiona lumea şi modul în care marile companii îşi gestionează activitatea.
O analiză a The Guardian relevă că, anul viitor, inteligenţa artificială ar putea deveni mai mult decât un simplu instrument de generare de text, ci, mai degrabă, “asistentul digital personal” atât al marilor companii, cât şi al utilizatorilor obişnuiţi. Conform experţilor din domeniu, anul 2025 va marca începutul erei “agenţilor AI”, sisteme semi-inteligente care folosesc modele lingvistice mari (LLM-uri) pentru a îndeplini sarcini complexe, arată BiziDay.
Aceştia vor fi capabili să îndeplinească rolul unui asistent digital, învăţând şi adaptându-se în funcţie de rolul şi obiectivele care îi sunt atribuite, marcând o nouă revoluţie tehnologică în rândul marilor companii.
Directorul financiar al OpenAI a declarat că agenţii AI ar putea avea un impact pe termen lung asupra omenirii, devenind “asistenţi valoroşi pentru uzul zilnic şi contribuind la rezolvarea problemelor şi luarea deciziilor”. Mai mult, aceştia vor revoluţiona modul în care marile corporaţii gestionează task-urile, transformându-se din simple motoare de căutare şi procesare a datelor în instrumente complexe.
Dan Davies, economist şi fost analist bursier, a comentat comparaţia făcută de politologul Henry Farrell, dintre aceste modele şi invenţia foii de calcul în Excel (Microsoft). Deşi acum programul Excel este folosit la scară largă şi a devenit un element obişnuit la locul de muncă, când a fost inventat, acesta a revoluţionat lumea finanţelor. Şi ChatGPT a revoluţionat lumea tehnologiei când a fost creat în 2022.
Apariţia agenţilor AI pare să urmeze un model similar, se arată în analiza The Guardian, iar Farrell notează că marile corporaţii vor adopta orice tehnologie care le oferă o modalitate mai inteligentă şi mai potrivită de gestionare a informaţiilor, spre deosebire de simplele date pe care modelele de inteligenţă artificială le prelucrează în prezent.
Astfel, spune Farrell, din afară, va părea că aceste corporaţii folosesc agenţii AI pentru cerinţe care par tehnice sau “plictisitoare”, însă persoanele familiarizate cu această tehnologie vor înţelege importanţa acestor modele şi impactul pe care îl vor avea asupra lumii.