Astăzi se împlinesc 18 ani de la primul apel la 112. 2004 a fost anul în care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a creat sistemul unic de urgenţă. Până atunci salvarea, poliţia sau pompierii aveau numere proprii şi funcţionau după un sistem vechi. Crearea unui singur număr de urgenţă a eficientizat procesul, iar oamenii au primit ajutorul de care aveau nevoie mult mai repede.
Au trecut 18 ani de la acel apel, astăzi ascultăm mărturia Ralucăi, unul dintre primii operatori ai serviciului 112.
2004 a fost anul în care numărul unic de urgenţă 112 a început să funcţioneze. Până atunci fiecare agenţie de
intervenţie avea numărul propriu. A durat mai bine de un an ca sistemul să fie implementat în toată ţara. Investiţia de atunci a fost de 40 de milione de euro.
Sistemul de urgenţă 112 s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani. Dacă la început peste 90% dintre apeluri erau non
urgente, numărul acestora a scazut în prezent până la 40%. De la an la an oamenii au învăţat să sune responsabil la 112.
Autorităţile atrag însă atenţia asupra apelurilor efectuate abuziv la 112. În acest sens, Poliţia Română lansează o
campanie de conştientizare în rândul copiilor, dar şi al adulţilor cu privire la apelurile false la 112 care se pedepsesc prin lege!