Restricţiile impuse de pandemie au adus schimbări în comportamentul de consum al românilor şi asupra modului în care se raportează la hrană, aceştia orientându-se către produsele din carne în ambalaje cu gramaje mai mici, susţine Dana Tănase, director executiv al Asociaţiei Române a Cărnii (ARC).
"Restricţiile impuse de pandemie s-au răsfrânt aşa cum era de aşteptat şi asupra modului în care socializăm şi ne raportăm la hrană. Dacă în trecut vorbeam de milioane de mici care se consumau de 1 Mai, acum se cumpără în casolete mai mici, strict pentru consumul unui număr redus de persoane. Nu se mai fac stocuri, se cumpăra cât se consuma. Aceeaşi tendinţă o întâlnim şi în cazul produselor din carne unde se caută gramajele mai mici", a declarat, pentru AGERPRES, Dana Tănase.
Până în pandemie, datele ARC arătau că numai în preajma zilei de 1 Mai se înregistra pe piaţa locală un consum de 30 de milioane de mici, iar raportat la populaţia activă reieşea că un român consuma mici într-o zi, cum era cea de 1 Mai, cât pentru o lună întreagă.
În acest an, Paştele şi 1 Mai cad în aceeaşi perioadă, ceea ce va aduce un consum mai mare de carne miel sau produse specifice sărbătorilor pascale decât de mititei. Numărul de miei sacrificaţi în acest an de Paşte va fi aproape similar cu cel de anul trecut, când au fost sacrificate aproximativ două milioane de capete, însă în ceea ce priveşte specialităţile de Paşte, cum ar fi drobul, unii procesatori înregistrează deja o creştere a vânzărilor cu 14%, comparativ cu anul trecut.
agerpres.ro