Pandemia a însemnat şi doi ani de copilărie prinsă în ecranele telefoanelor sau tabletelor. Foarte mulţi copii au devenit în acest timp pur şi simplu dependenţi de aceste aparate, iar urmările asupra comportamentului lor nu sunt de neglijat. Iar lanţul de probleme devine şi mai mult dacă ne gândim că România nu are suficienţi specialişti şi nici destule centre pentru copiii cu probleme neuropsihiatrice. Se fac însă paşi mici dar extrem de importanţi. La Iaşi a fost înfiinţat un compartiment special, unde se pot trata copii din toate zonele Moldovei.
Specialiştii susţin că pandemia şi, implicit, studiul online, au făcut ca cei mici să devină dependenţi de telefon sau de alte
tipuri de gadgeturi, iar acest lucru le-a schimbat mult comportamentul.
Şi părinţii recunosc că micuţii lor nu mai sunt la fel de atenţi la ce li se spune şi, mai mult, comunică mai uşor în mediul
online.
Profesorii şi învăţătorii atrag şi ei atenţia asupra fenomenului de deficienţă de atenţie care a apărut la copii. Aceştia nu mai
sunt atenţi la ore, nu-şi mai fac temele aşa cum ar trebui, spun dascălii.
Imediat ce se observă primele semne de deficienţă de atenţie la copil trebuie luată atitudine, avertizează şi psihologii.
Se poate ajunge chiar la internarea copilului atunci cand starea de anxietate devine accentuată. Acesta trebuie scos
din mediul respectiv pentru a se lucra cu el separat. Şi asta pentru că micuţii nu recunosc niciodată că au probleme.
Din cauza numărului mare de pacienţi, la institutul ieşean de psihiatrie Socola a fost înfiinţat un compartiment special
pentru copii cu probleme neuropsihiatrice. Ulterior acesta va deveni o secţie de neuropsihiatrie şi va fi înfiinţată şi o linie
de gardă.
Cele mai multe cazuri provin din familii monoparentale sau din familii în care ambii părinţi sunt plecaţi la muncă în
străinătate, iar copiii rămîn in grija altor rude.