Reprezentanţii Institutului Oncologic din Cluj-Napoca au anunţat o serie de măsuri care vor fi implementate în contextul valului 4 al pandemiei de Covid-19, pentru a veni în sprijinul pacienţilor bolnavi de cancer.
Astfel, pentru că numărul pacienţilor este în creştere, conducerea Institutului a decis să schimbe circuitele pentru a creşte accesul acestora la serviciile medicale, fără a crea aglomeraţie. Prin urmare, partea de triaj, testare şi vacinare, care până acum se făcea la cortul din faţa unităţii, se va muta în amfiteatrul din spatele clădirii.Totodată, spitalul a dublat activitatea personalului medical.
“Am mărit capacitatea pentru baza de tratament cu chimioterapie în spitalul de zi. Totodată, am prelungit programul de lucru (nr. red – pentru medici), deci vor fi două ture pentru a se putea evita aglomeraţia”, precizează managerul Institutului Oncologic Cluj-Napoca, dr. Cătălin Vlad.
Totodată, vor fi organizate şedinţe în cadrul cărora psihologii vor discuta cu personalul medical, epuizat de eforturile din timpul pandemiei. Astfel, prin sprijin psihologic şi poate chiar prin recompense financiare, conducerea Institului încearcă să motiveze angajaţii, care trebuie să îngrijească zilnic sute de pacienţi veniţi din toate colţurile ţării. Cezar Irimia, preşedintele Asociaţiei bolnavilor de cancer: “Institutul Oncologic din Bucureşti tratează undeva la 200 de pacienţi pe zi. În acelaşi timp, la Cluj sunt trataţi 600 de pacienţi”.