Rablele de pe şosele sunt cauza tot mai multor accidente. Adesea, maşinile secod-hand sunt făcute şi refăcute în
service-uri clandestine. Pe drumurile publice ajung adevăraţi Frankenstein auto, vehicule făcute din părţi ale mai multor maşini. Cumpărătorii sunt atraşi de preţurile mici de vânzare. Oamenii nu ştiu însă că-şi cumpără adevărate sicrie pe patru roţi. Deşi fenomenul este cunoscut, poliţiştii spun că au mâinile legate.
În urmă cu câteva zile, un accident care a avut loc în Iaşi, în care doi tineri s-au izbit cu maşina de un cap de pod, a declanşat un val de discuţii pe internet. Atât internauţii, care au văzut fotografiile cu autoturismul rupt în două, cât şi martorii prezenţi la locul accidentului, au remarcat că spatele maşinii… părea ataşat de la un alt vehicul.
Cel mai des, astfel de maşini se vând în târguri, iar preţurile sunt mici şi deci atractive pentru necunoscători
Grav este că, în foarte multe cazuri, aceste maşini contrafăcute nu pot fi depistate nici macar de angajaţii de la
RAR, pentru că mecanicii îşi ascund bine urmele.
La Caraş-Severin, inginerii de la Registrul Auto Român au făcut o descoperire surprinzătoare în timp ce verificau un monovolum de transport persoane. Ei au găsit un butuc de lemn, montat în suspensiile vehiculului, o improvizaţie periculoasă pentru direcţie şi frânare, sisteme esenţiale pentru siguranţa în trafic.
Acest fenomen periculos ar putea fi stopat doar dacă păgubiţii ar depune plângeri la Poliţie. Un lucru care se
întâmplă extrem de rar. Până în acest moment, nici în cazul acidentului de la Iasi nu s-a facut vreo sesizare.