Şase din zece angajaţi în mediul privat spun că nu îşi cunosc clar responsabilităţile la locul de muncă, arată un studiu. Dar asta nu înseamnă că nu îşi fac treaba. Din contră, spun oamenii, fac mai mult decât ar trebui. În acelaşi timp, în cele mai multe organizaţii nu există evaluări anuale. Atenţie, însă, atrag atenţia specialiştii în resurse umane, asta nu înseană că şefii nu sunt în permanenţă atenţie la ce fac angajaţii.
Peste 58% dintre respondenţi au spus că nu îşi cunosc toate responsabilităţile la locul de muncă. Aşa că nu ştiu cu adevărat ce şi cât au de făcut. Acest lucru nu duce la mai puţină muncă, ba din contră, spun angajaţii de la privat. Experţii în recutrare spun că o fişă a postului detaliată înseamnă mai puţină încredere în angajaţi.
Fişa postului e şi mai greu de definit când un angajat avansează în carieră. Evaluarea e un alt punct sensibil. 67% dintre cei care au răspuns la studiu au spus că sunt evaluaţi mai rar decât lunar.
Specialiştii atrag atenţia că deşi evaluările formale sunt greu de făcut şi doar firmele mari au proceduri exacte, în practică, la locul de muncă nimeni nu scapă de ochiul vigilent al şefului. Bonusurile sunt un punct sensibil al mediului privat. Multe recompense vin doar de sărbători şi rar performanţele sunt răsplătite şi financiar.