Piaţa berii a rămas stabilă în 2020, înregistrând o creştere cu 0,5% în volum, până la 16,75 milioane hectolitri, se arată în raportul anual al Asociaţiei Berarii României.
Ponderea sectorului HORECA în vânzările de bere s-a înjumătăţit, de la 15% în 2019, până la 8% în 2020.
"2020 a fost un an cu multe provocări pentru societate şi pentru piaţa de bere din România. Restricţiile impuse din cauza situaţiei generate de coronavirus au afectat puternic sectorul ospitalităţii şi, implicit, industria noastră. Pierderile cauzate de închiderea HORECA au fost compensate parţial de achiziţiile din comerţul cu amănuntul, mutându-se consumul de bere acasă, precum şi de faptul că a fost un an cu vreme bună. Totodată, presupunem că piaţa s-a menţinut la nivelul anului anterior şi datorită faptului că mulţi români din afara ţării, din cauza restricţiilor din statele unde îşi desfăşurau activitatea, au revenit pentru o perioadă acasă, au stat alături de familie şi şi-au petrecut aici concediile", a declarat Dragoş Constantinescu, preşedintele Asociaţiei Berarii României, într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.
Înainte de pandemie, berea servită în sectorul ospitalităţii genera 443 milioane de euro în economia românească în vreme ce anul trecut a generat doar puţin mai mult de jumătate, respectiv 241 milioane de euro.
agerpres.ro