Infrastructura feroviară este la pământ. Dureros este că în 1939 trenurile erau mai rapide. Acum, un drum pe o distanţă de peste 500 de km este parcurs în 10 ore. Modernizarea căilor ferate mai are de aşteptat. Vor trece două-trei decenii pana când trenurile vor reveni la timpii din 1996. Cat priveşte costul reabilitării infrastructurii, avem nevoie de patru miliarde de euro pentru unul dintre proiectele esenşiale ale României.
Industria şi turismul simt din plin problema infrastructurii feroviare. Reţeaua de cale ferată din România este, în mare parte, uzată fizic şi moral. În ceea ce priveşte degradarea magistralelor, în 25 de ani,
cel mai mult s-a uzat M900 Bucureşti - Craiova - Timişoara. Pe această rută, cele mai rapide trenuri fac aproape zece ore, cu trei mai mult decât am face cu maşina.
Avem şi situaţii încurajatoare. Există magistrale pe care viteza a crescut în ultimii zece ani, exemple fiind cele spre Constanţa şi Suceava. Ce nu ne-au lipsit niciodată au fost promisiunile autorităţilor. Modernizarea cailor ferate este în prim plan, în 2021, dădea recent asigurări fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode.