Când ai o problemă cu borduri, parcări, treceri de pietoni …pe cine suni? Echipa FOCUS PE EI s-a plimbat săptămâna trecută prin zona Pieţei Obor. Doi km în două ore în scaunul rulant şi cu un cărucior de cumpărături. Aşa că săptămâna aceasta, am sunat la primarul Sectorului 2, să cautăm o explicaţie, o soluţie, o rezolvare în timp ce am refăcut împreună traseul de doi km.
Primarul a scos sârma şi a rezolvat o problema. Doar că sunt multe probleme ce nu pot fi rezolvate aşa de simplu cu o sârmă dată jos. Cum rezolvi ceva ce pare de nerezolvat? Cum pui ordine în ceva care de la început a fost construit în contradicţie cu regulile şi normele actuale? Unele pot fi făcute şi sunt făcute fără a se ţine cont de legislaţie, altele sunt stricate de la bun început.
Problemele şi soluţiile par a fi cunoscute, de către autorităţi. Dar, spun ele, birocraţia rămâne inamicul public nr.1. De fapt, legăturile sau lipsa acestora la nivel de sector, autorităţi, planuri ale fiecăreia şi multitudinea problemelor sunt motivul pentru care un primar, chiar dacă dă dovadă de bunăvoinţă, nu poate face mai mult de o listă de priorităţi.
Hop după hop, ne apropiem de jumătatea călătoriei, adică pasajul pe care l-am traversat săptămâna trecută în 25 de minute. Pasajul într-o uşă legată cu sârmă. Urmează un buton şi un paznic care oprează o platformă. Iar, la final, tot pe stradă printre maşini pentru că pe trotuar nu se putea merge.
Ne este temă să ne întrebăm dacă toate aceste proiecte, modificări, soluţii bune de implementat au nevoie de atât de mult timp pentru o singură stradă, cât durează pentru un întreg sector, un întreg oraş.
foto: istockphoto.com